אמונה

התחזקות לבד

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ב"ה שלום כבד הרב, שמי נעה ואני בתהליך התחזקות כבר חצי שנה בערך, אמנם התהליך שלי איטי מאוד אבל עוצמתי מאוד. לפני כחודש סוג של נדרתי נדר שאפסיק לעשן בשבת וכך קורה, "על הדרך" הפסקתי לנסוע בשבת, זה עוד קשה, אני ממש במחתרת. אני מגיעה מבית שלכל הדעות חי באורח חיים חילוני לחלוטין וגאה בזה. אחותי אף תגדיר את עצמה כסוג של אטאיסטית. מיותר לציין כמה אני פוחדת לספר להם את האמת ולאמר להם שאני הולכת להשתנות לגמרי. הסוגייה היא כזו, ביום שבת הקרוב בע"ה אחותי תחגוג יום הולדת ואני מוזמנת בצהריים למסעה בתל-אביב, בשבת. אני בכלל לא מתל-אביב, אני אוכלת כשר ובכלל לא רוצה לנסוע בשבת. מה עליי לעשות? אשמח אם תוכל לעזור לי.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לעשות צעדים ענקיים אלו לעבודתו יתברך שמו. צעדים מעין אלו גורמים לנחת רוח עצומה במרומים.

לעניין שאלתך. מאחר ובמוקדם או במאוחר, הדברים יוודעו לכולם, אולי הגיעה עכשיו השעה לבקש מאחותך אם היא יכולה לדחות את היום הולדת לשעות הערב נניח בשעה 7 כאשר השבת כבר יצאה. כך תלכו כולם למקום כשר ותמנעי חילול שבת מכל משפחתך, אם את עדיין מרגישה לא מוכנה לכך תנסי למצוא לך מקום לינה/ מלון בקרבת מקום למסעדה וכך לא תצטרכי לחלל שבת ותאכלי רק מאכלים לא מבושלים שלא חוללה השבת בכך. אם גם זה מסובך אין ברירה אלא לא להגיע ולספר שהיה לך כאב ראש נוראי ולכן נשכתב קצת והתעוררת רק בערב.

ה' יתן לך את הכוחות לעמוד בניסיון ולקדש שם שמיים ובשכר עמידתך בניסיון קשה זה תזכי לישועת ה' בכל העניינים ובכל אשר תפני תצליחי.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה