שאל את הרב - כללי

אלו מצוות מזכות את האדם להיכנס לגן עדן?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי שאלה שמטרידה אותי לא מעט זמן.

חז"ל אומרים שחלק מן המצוות כמו ברית מילה, קריאת ספר תהילים כולו בשבת - מביא את האדם לגן עדן. וחז"ל אומרים שהלבנת חברך ברבים - זה שפיכות דמים - מביא לגיהנום. הם לא סותרים אחד את השני? אם אדם עושה את שניהם, אז יש אמצע? אז הוא לא פה ולא שם? איפה הוא?

מה אחרי העולם הזה? אנשים שחייתי איתם, יהיו גם שם? איך אני יודעת מה התפקיד שלי בעולם? איך אני מתקנת אותו? (אני בת 14 - הרבה אנשים לא עונים לשאלות שלי, אני אשמח אם בכל זאת תוכל לענות לי בגובה העיניים) תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

מי שעושה גם חטאים וגם מצוות תיענש קודם כל על חטאיה ותזדכך ותתנקה, ותוכל לאחר מכן להיכנס לגן עדן ולקבל שכר על כל מעשיה הטובים.

בעניין תפיקדך בעולם:

הקב"ה התגלה אלינו עם ה` בהר סיני, ונתן לנו את המצוות שאותם עלינו לקיים ומצות אלו יחברו אותנו אל ה`, ולהיזהר מכל הדברים שגורמים לריחוק מאת ה` והם מצוות הלא תעשה אשר קיבלנו בהר סיני. וכך שכאשר את מקיימת את המצוות, ללא חפיפות והנחות, את מגיעה לתיקון שלך, כך שהדברים ברורים בהחלט, וכך לא תצטרכי לחזור לגלגול, אלא תיהני מזיו השכינה בעולם הבא.

עוד כתבו המקובלים שיכול האדם לדעת את תיקונו באופן ספציפי מלבד כל התורה כולה, ואכן אמרו חכמי הקבלה שיש לכל אדם מצות עשה שיש לה בה שליחות מיוחדת ,והסימן לכך הוא למה שהוא נמשך היותר, כגון מי שנמשך לחסד, כנראה תיקונו בעולם הזה הוא להגביר חסד ככל האפשר וכו`.

ויש לכל אדם גם כן מצות לא תעשה שאותה הוא במיוחד לתקן, כגון הנמשך לגזל זוהי מידתו שעליה הוא בא לעולם להתגבר במיוחד בחלק הלא תעשה, וכן הלאה על זה הדרך, מי שקשה לה במיוחד בענייני צניעות תדע שזהו עיקר תיקונו, ועליה להתגבר על כך.

אשמח לענות לך עוד על כל שאלה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהגן עדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה