שאל את הרב - כללי

הספר "רוחות מספרות" של רבי יהודה פתייא

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. כאיש תוהה ותועה(אינני מקיים אורח חיים דתי כלשהו כרגע) יצא לי להגיע ברשת אל הספר "רוחות מספרות" של רבי יהודה פתייא. מאז הראש שלי לא מפסיק לעבוד בעניין. הרי מי שיקרא,אפילו מעט בספר-יווכח בגרסה שלא משתמעת לשתי פנים בנוגע למי שולט בעולם,ואיך העולם נשלט. פשוט אי אפשר לבטל את הרעיון שבספר; אלא אם כן אתה אדם שמבטל דברים שכאלו באופן אוטומתי,וללא רצון לראות או לשמוע משהו על אמת,וזהו כבר שיח חרשים. בספר מתוארים כל מיני עונשים ודפוסי התנהגות של העולם הזה, בית-דין של מעלה,גיהנם,כף-הקלע,וכו´. כאיש אמת-הספר הזה גרם לי למצב פסיכוזי ביני לבין עצמי לבין הקב"ה; כי מעבר לכל מחשבותיי או אי מחשבותיי בנוגע ליהדות-אני לא מצליח להבין ו\או לקבל את זה שהאל וכל מערכת הנהגתו יכולה להיות כה רשעה. נוצר אצלי הרושם שהאל הוא דיקטטור,רודן,ובעיקר אל רע,אם כמו שמתאור בספר- נשמות "חוטאות",ואפילו לא "חוטאות גדולות" מועברות מסכת התעללויות מרגע יצאתם מהגוף הכוללות הכאות בלתי פוסקות,נחשים,עקרבים ושאר מיני-המוצצים ואוכלים את הבשר והדם(איך בשר ודם אחרי שמתים איך?!?),הטבעה בצואה רותחת(כן כן)למשך מי יודע כמה זמן,הבאה עצים לעצמו כדי ש-איזה יופי- ישרוף את עצמו בהם למשך שעות ארוכות,וכמובן-הלבות הרותחות של גיהנום-שבהן ע"פ הספר-אתה שוהה כל היום.וכן הלאה עם המכות,האלימות,הצער.. תוך כדי קריאת השורות בספר- מלמלתי לעצמי בזעם שורות מקראיות שזכרתי כמו "אל רחום וחנון..?!?" זה אל רחום וחנון?? זה אל טוב?? הוא שם אותך מלכתחילה בעולם הזה במצב של פרדוקס פסיכי-ואתה,אם אתה לא מתנהג לפי "הוראות היצרן"- אז זה מה שאתה הולך לעבור?? כבן-אדם שניסו לחנכו בכח,ובכך החינוך ירד לטמיון- אני סירבתי ומסרב לקבל את זה;כן,אפילו אם הידיעה המרחפת של "מי שואל אותך בכלל". אין מה לעשות- כשמנסים למלאות מים בכף היד-אבל סוגרים חזק את היד- המים יתנדפו.. שום דבר אצלי לא עובד בהפחדות ודברים מסוג זה. אני פשוט אוטומטית-מתנגד;ואני בטוח שכך עוד הרבה הרבה מאוד בני אדם. אז איפה?? איפה ההיגיון?? איפה האמת המושלמת,הטהורה,האהבה הבלתי נגמרת,והשלמות הזו שאתה מייחס(לפחות שאני ייחסתי) לאל?? אני מקווה שתפרסמו את ההודעה הזו,ושלפחות יעלה לדיון כלשהו העניין,כי לתפיסת הרדיקלית אוליי- כל המדינה צריכה לעמוד דום,ולעצור הכל-ולקיים דיון בנושא,אם דברי הספר נכונים וכה חד משמעיים.אני תמים,נכון-אבל כך הראש שלי עובד,וזאת גם בהתאם למה שקראתי. תודה וכל טוב.

תשובה

שלום וברכה

דברי הרב יהודה פתייה הם נכונים והם דברי אמת.

מאחר ומדובר בדברי אמת הרי זאת הוכחה שהתורה היא אמת ומצוותיה הם אמת ובוודאי ראוי מאוד לקיימם באמת.

הסיבה לקיום המצוות והימנעות מחטאים אין צורך שתהיה מחשש לעונש אלא יש לקיים את המצוות מחמת האמת שבדבר ומחמת הטוב שיש במצוות שניתנו לנו עם ישראל על ידי בוראינו לטוב לנו כמבואר בתורה דברים פרק ו'
(כד) וַיְצַוֵּנוּ יְדֹוָד לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לְיִרְאָה אֶת יְדֹוָד אֱלֹהֵינוּ לְטוֹב לָנוּ כָּל הַיָּמִים לְחַיֹּתֵנוּ כְּהַיּוֹם הַזֶּה:
(כה) וּצְדָקָה תִּהְיֶה לָּנוּ כִּי נִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת לִפְנֵי יְדֹוָד אֱלֹהֵינוּ כַּאֲשֶׁר צִוָּנוּ.

ככל שלומדים יותר על המצוות מבינים יותר את הטוב שבהם וכדברי דוד המלך בתהילים
(ט) טַעֲמוּ וּרְאוּ כִּי טוֹב יְדֹוָד

העונשים אינם למטרת נקם אלא למירוק העוונות שגורמים כתמים על הנשמה וצריך לנקותם כדי שהנשמה תוכל לחזור למקור אשר חוצבה ממנו נקייה ותוכל להנות מהמצוות שהיא עשתה כראוי.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה