אמונה

מחלת ניוון שרירים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה לרב זמיר לבעלי יש ניוון שרירים, זה בא ליידי ביטוי בחולשה בידים וברגליים, בעלי עובד ומתפקד, אך אינו יכול להרים משאות כבדים, וכן אם הוא נתקל במשהוא הוא נופל. השאלה שלי היא האם ניתן לרפא אותו ע"י רב/צדיק כלשהוא? יש לי בעל מדהים בלי עין הרע, אין מיוחד שמח בחלקו, בקיא בתורה, ובגמרא וחייכן ושמח למרות המגבלה שלו, לי קשה לפעמים לראות אותו בתוך המגבלה שלו ולא פעם שאלתי את עצמי איך אדם כזה עם מעלות כאלו חולה, בעלי הוא אהבת חיי אנחנו יחד מגיל 16 אני בת 37 והוא 41 ויש לנו חמישה ילדים מדהימים ברוך השם אנא תשובתך. אנחנו מאוד מתפעלים ממך ומחכמתך אשריך שאתה מזכה אותנו יישר כח. תודה מירב

תשובה

לכבוד השואלת,

סליחה על האיחור בתשובה עקב רוב פניות לאתר.

לא הזדמן להעביר את פנייתך להרב זמיר שליט"א כעת, ולכן כאחד מן הרבנים הממונים להשיב תשובות באתר, אנסה לענות על שאלתך בעזרת השם.

קודם כל אברך אתכם, אשריכם ואשרי חלקכם שאתם זכיתם למעלת השלום בית ולגדל צאצאים הנאמנים להשם יתברך ולתורתו. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שתמשיכו לרוות הרבה הרבה נחת מכל יוצאי חלציכם.

 ובנוגע לשאלתך: מה שצריכים לדעת, שכמובן ישנו חשבון חשוב אצל הקב"ה וכל מה שנעשה הוא לטובה, וישנם דברים נסתרים שאין אנו מבינים. ויתכן שאין המצב של בעלך שייך למעשים שלו בכלל, והוא אדם צדיק וכמו שציינת, רק שיש חשבונות שמים אחרים שלא נגלו לנו, וכגון כאשר נשמה קדושה אחת נבחרה כשליח קדוש לשאת בעול שאר נשמות וכדו' - והכל כדי להביא לתיקון ולגאולה. ואין הקב"ה מקפח שכר כל בריה, והנשמה הזו ומשפחתו שסבלה, עתידה לקבל את חלקם בשלימות מלפני מי שעתיד לשלם של שכר וקרבת אלקים מיוחדת.

ובנוגע לגבי מה לעשות: כמובן שכדאי ללכת לצדיק מקובל שבדור לברכה לרפואה, כגון לנסוע להרב דוד אבוחצירא בנהריה ולבקש את ברכתו הקדושה. וזה נחשב כהשתדלות שע"י ברכת הצדיק הוא יתרפא, וכמו שנאמר במסכת בבא בתרא (דף קטז/א): "דרש ר' פנחס בר חמא: כל שיש לו חולה בתוך ביתו ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים שנא' חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה."

ואין בזה סתירה למה שנכתב לעיל שיתכן שישנם בזה חשבונות שמים, כי יתכן שאותם חשבונות היו צריכים להתקיים רק עד עכשיו, ומעתה יכול המצב להשתנות. ואע"פ שיש קבלת שכר מיוחד עבור יסורין, מ"מ יש לאדם לעשות את ההשתדלות בכל אופן שיכול להיפטר מן היסורין, וכמו שמצינו שכן עשו התנאים הקדושים, רבי אלעזר ורבי יוחנן (מסכת ברכות ה:). שאע"פ שידעו שהיסורין באו עליהם משום איזה חשבון שמיימי, מ"מ עשו השתדלות ובקשו מן הצדיק להתפלל עליהם, והם אכן נתרפאו מצרתם.

ואברך אתכם בחיזוק הכוחות ושתזכו להמשיך לעבוד את השם מתוך שמחה ושלום ובריאות כל האברים והגידים לעבודת השם,

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה