שמירת שבת בסביבה לא דתית-הורים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בן הזוג שלי הוא דתי שגדל בבית דתי כל המשפחה שלו דתים , לאומת זאת אני מעולם לא הייתי דתיה אני גדלתי בבית חילוני-מסורתי בלי שמירת שבת, בשנים האחרונות התחזקתי מאוד בזכות הבן זוג שלי אני שומרת שבת כבר שנה, לרוב זה אצלו כי יותר קל לשמור שבת בבית דתי מאשר בבית חילוני. היה ביננו חילוקי דעות לגבי הנושא של האור בשירותים, במידה ואני נכנסת לשירותים ואין בהם אור אסור לי לבקש מאף אחד שאינו שומר שבת להדליק לי את האור כי אז אני גורמת לו לחלל שבת , את זה אני יודעת, אך מה קורה במידה ואני נכנסת לשירותים חשוכים ומישהו מבני המשפחה שאינו שומר שבת רואה אותי ועל דעת עצמו מחליט להדליק לי את האור בלי שאבקש , מרצונו, האם זה מותר? מה אומרת ההלכה? האם בכלל כדי שנעשה שבת בבית שאינו שומר שבת, כי אומנם אמא שלי משתדלת כמה שיותר לכבד את השבת שאנחנו שומרים אך היא לא עושה את כל ההלכות של שבת במדיוק כלומר פלטת שבת היא מכבה לפני צאת השבת כשנגמר האוכל , ואורות מדליקים ומכבים כל הזמן ורואים טלוויזיה, מצד שני אני לא יכולה לכפות עליהם את הדת, זה גורם להרבה חילוקי דעות ביני לבין הבן זוג שלי כי אנחנו לא יכולים להפסיק לעשות שבת אצלי לגמרי, מה ניתן לעשות במצב כזה? תודה רבה ושבת שלום.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית אף את לאור השבת ומשתדל ושומרת את השבת כהלכתה כראוי.

לדעתי ראוי אמוד שתהיי בבית ההורים מפעם לפעם בשבת אף שאימך לא שומרת את השבת בצורה מוחלטת. עצם הדבר שהיא משתדלת ככל יכלתה לשמור את השבת זה כבר זכות גדולה בעבורכם שאתם מונעים ממנה חילול שבת רב. זה שהיא מוציאה את הפלטה לפני צאת השבת, אין זה כלל עסקכם, היא לא עושה זאת למענכם אלא למענה כדי לחסוך לעצמה חשמל או שלא יההי חם מידי. הייתי מציא לקנות שעון שבת שיכבה את הפלטה לאחר סעודת הצהריים וכך אימך לא תצטרך לנתק את הפלטה בשבת.

חשוב מאוד לדעת שנתק מצד בן זוגך ומניעתו לבקר את ההורים שלך ימשכו איליו אש מיותר וההורים שיכולים להיפגע ממנו יתנגדו לקשר שלך איתו וחבל.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה