צניעות במקום העבודה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 19, סיימתי שירות ואני עובדת בחנות בגדים ידועה במחלקת ילדים. יש לפעמים חוסר צניעות של מגע עם אבות שבאים לשם ומעבירים לי בגדים או קולבים ובטעות נוגעים לי ביד, וכן כשאני מדברת איתם כדי להתאים בגדים לילדיהם. אני לא מרוצה מזה אבל אני מוכרחה לעבוד כדי לסבסד את הלימודים שלי בע"ה. היום קיבלתי הצעת עבודה (לאחר ששלחתי קורות חיים לפני כחודש) מקורס פסיכומטרי לנהל סניף, ואני מאוד חוששת שיהיה שם חוסר צניעות. למדתי אצלם וזה כיתות מעורבות וגם חוסר צניעות בדיבור לעיתים. התפקיד בעיקרו הוא לדאוג לסניף - להפקיד כספים ולגבות אותם, לעבוד על המחשב ולקבל תלמידים לפגישה ראשונה ולתת פרטים על שעות של הקורס, ולעזור במידת הצורך בעניינים כלליים. אני מפחדת שאצטרך לשבת להסביר לבנים בגילים כבר בוגרים (20 וכו´) ולשוחח איתם, אבל אני לא מוצאת פתרון. אני חייבת עבודה וזה מה שמצאתי. האם אני יכולה לקחת את העבודה בפסיכומטרי? יש לציין שהם יודעים שם שאני דתיה מאוד (אני על דרך המלך לחרדית בעזרת ה´), ואני אדרוש שמירת נגיעה בע"ה. בברכה.

תשובה

שלום וברכה,

מדוע את לא רוצה להישאר בעבודה בחנות בגדים, האם בגלל שהעבודה בקורס פסיכומטרי היא יותר שווה, או בגלל בעיות הצניעות שהזכרת?

אני רוצה לומר לך, שהעבודה בחנות בגדים לא נחשבת ללא צנועה. אם בטעות ידי האבות נוגעות בידייך - אין בזה איסור כלל, מאחר שאין כאן נגיעה של חיבה, וזה נעשה ללא כוונה. כמו כן, הדיבורים שלך עם האבות, מאחר שזה לצורך העבודה, ולא לשם קשר אישי, אין בה שום בעיית צניעות. לעומת זאת, העבודה בפסיכומטרי פחות צנועה, כי שם זה שיחות ארוכות, וגם עם בחורים צעירים.

בברכה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה