אימי לא טיפלה בי, איך אכבדה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבודו,אני שהייתי קטנה אמא שלי הייתב מאוד חולה ולא יחלה לגדל אותע אז יצא מצב שמי שגידל אותי זה אחים שלי הגדולים אבא ואחים של אבא.היא הייצה חולה במשך ארבע שנים שאני הייתי בכיתות א ב ג ד ה.עכשיו אני כיתה ח והיא בריאה עכשיו יש לי אח שקטן ממני בשלוש שנים כך שהוא לא זוכר איך זה היה ואני זוכרת הכל מהכל...!!!!! ואני מסתכלת על הקשר שלו עם אמא שלי ואני מקנאה ברמות שאי אפשר לתאר ואני כועסת עליה כבר תקופה ארוכה על שהיא לא גידלה אותי ועל שאני מנסה להתקרב ולהתחבר אליה והיא לא מנסה.ואז אני התחזקתי והבנתי שהכל משמים ושזה קרה דווקא איתי כי זה אולי היעוד המטרה התיקון שלי בעולם .עכשיו השאלה שלי:מה אני יכולה לעש!!!???? אני לא יכולה לשמוע לראות לדבר לא להתחצף ולשתוק לידה והכל בגלל כעס ותסכול על שלא גידלה אותי אני מתמודדת עם זה כבר שלוש שנים מה אני יכולה לעשות אני באמת מתוסכלת ובבקשה אל תגיד לי לדבר ולשתף אותה כי עשיתי את זה מיליון פעמים!!!!!! 2)אבא שלי עובד עם בעבודה מלכלכת עם צבאים ושמן,הוא רצה לשאול אם הוא יכול להוריד את הציצית בזמן העבודה ואז שהוא מסיים אותה להחליף בגדים להתקלח וללבוש את הציצית. תודה רבה ו....... שבת שלום!!!!!!!!

תשובה

שלום וברכה

כפי שכתבת הרי שאימך היתה חולה ולא יכלה לטפל בך. כידוע לנו הרי החולי לא בא מבחירה של אימא אל אבורא עולם החליט להחלות אותה וכתוצאה מכך היא לא יכלה לטפל בך. אם כך ברור שבורא עולם תיכנן את הניסיון במיוחד בשבילך. יתכן שכל מטרת קיומך בעולם הוא לעבור את הניסיון של אימא שלא טיפלה בך וכתוצאה מכך האהבה נמוכה יותר מהרגיל ומשכך אין לך מה להתלונן על אימך.

יותר מכך כאשר נתבונן יותר נבין שיתכן שאימך סבלה ארבע שנים ייסורים רק כדי שבתה תשלים את נפשה ותקבל ניסיון שבזה היא צריכה להשלים את עצמה. ויוצא מכך שאימך סבלה רק בשבילך וכי איך תכעסי עליה כאשר כל מטרת בואך לעולם היא לעמוד בניסיון זה ואימך הסכימה לפני רדתה לעולם לחלות ארבע שנים כדי שלא תוכל לטפל בך.

תתבונני בדברים הרבה ובטוחני שתתמלאי אהבה לאימך ותוכלי לשמור על כבודה בכל מצב.

ב. עדיף שייחד ציצית לעבודה . ציצית זו תתלכלך שוב ושוב ולאחר העבודה יחליף לציצית אחרת נקיה.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה