כיצד להתחזק ביהדות מבלי לפגוע במשפחה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 29, נשואה ואם לילדה, באה מבית חילוני, שומרת מסורת, שומרת כשרות, מדליקה נרות, נישאתי לבעלי שגם הוא חילוני גמור, לפני חצי שנה קיבלתי על עצמי טהרת המשפחה, (תחילה בעלי התנגד, עכשיו הוא מקבל זאת יותר), עושה את מצוות חנ"ה, ורוצה ללמוד יותר, לדעת יותר, תמיד היה לי את האמונה בה´, מאמינה לו בכל ליבי, מאזינה לערוץ הידברות (במה שמעניין אותי). השאלה שלי, איך אני מתחזקת מבלי לפגוע במשפחתי, בבעלי ובהורים שלי? בעלי מפחד שאני "אשתגע"... אודה לך מאוד

תשובה

שלום וברכה,

איזו זכות גדולה נפלה בחלקך, גילית את האור, ואת משמחת את אבינו שבשמיים. כל הכבוד!!!

לגבי ההורים שלך, לפעמים הורים נפגעים שבניהם חוזרים בתשובה, כי הם מרגישים שכביכול הבנים אומרים להם שהם טעו בחינוך שלהם. לכן תקדימי תרופה למכה, ותמיד תשבחי את הורייך על החינוך הטוב שהעניקו לך, למידות טובות ולדרך ארץ.

לגבי בעלך, אל תנסי לכפות עליו דברים, או לשכנע אותו לחזור בתשובה. שבעלך לא ירגיש שהחזרה בתשובה שלך מאיימת ח"ו על מהלך חייו.

וכמובן, שכעת תיישמי ביתר שאת את דרכה של התורה, ביחסים שבין אדם לחבירו, בין איש לאישתו, ובין הבת להוריה (כבד את אביך ואת אמך). גם בשביל היהדות שלך, וגם בשביל שהמשפחה שלך, לא זו בלבד שלא תיפגע מהחיזוק שלך ביהדות, אלא להיפך, היא תהנה ותרוויח מההתקדמות שלך ביהדות.

עלי והצליחי,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה