קשיים בחזרה בתשובה עם הבעל

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חוזרת בתשובה כ-10 שנים . יש לי הרבה קשיים עם הבעל בנושא. הוא ממש מקשה עלי בשמירת שבת. בעלי אינו חוזר בתשובה. לא אוהב את הכיסוי ראש שלי, ולא מעט מדבר על גירושין בגלל זה. רצוי לציין שגירושין מאוד מלחיצים אותי, ולא הייתי רוצה לפרק את הבית, (אנו הורים לשלושה ילדים ומתוכם גם ילד עם צרכים מיוחדים). קשה כך ללא עזרה בנושא. לא מעט היו מריבות קשות, ולא הייתי רוצה להמשיך כך את חיי. אני מאוד אוהבת את בוראי, אך גם מאוד אוהבת את בעלי.

תשובה

שלום וברכה,

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לחזור בתשובה, עלייך לרקוד משמחה כל היום על הזכייה שזכית. גילית את האור, וטוב לך בעולם הזה ובעולם הבא. כדאי לשניכם ללכת ולהפגש עם רב שישלים בינכם. לגבי כיסוי ראש, את יכולה ללכת בתוך הבית פנימה בלבד בלי כיסוי ראש, ונראה לי שבזה בעלך יהיה מרוצה.

אגיד לך בגדול את מה שראוי לעשות במקרים כעין אלו: אתם צריכים לקיים בבית נוהל של "דמקוטריא". כלומר, כל אחד ינהג על פי אמונתו, ואף אחד לא יכפה ולא ינסה לשכנע את השני ללכת בדרכו, לא "כפייה דתית" ולא "כפייה חילונית".

זאת אומרת, אל תכפי עליו שום מצווה, וגם אל תנסי בשום אופן להחזיר אותו בתשובה. וגם הוא כמובן, לא יגרום לך לאיזה חטא (למשל, בכשרות ובטהרת המשפחה, הוא לא יחטיא אותך חלילה). ולכן בשבת, את תערכי שולחן, ותעשי קידוש וסעודת שבת, ושירי שבת. והוא, הניחי לו לעשות כרצונו: שיסתכל טלוויזיה, וידליק ויכבה החשמל, או יילך לים. תתפללי בדמעות לה' שיחזור בתשובה, אבל הדיבור הוא רק עם ה', אבל עם בעלך שום מילה על חזרה בתשובה, ובבקשה גם בלי פרצופים. קבלי אותו בשמחה ובמאור פנים כמו לפני שחזרת בתשובה, שלא הרגשת כלל שהוא עושה איזה דבר רע.

אבל... יש לך תפקיד חשוב מהיום, את צריכה להתנהג ברוגע ובעדינות מיוחדת גם כלפיו, גם כלפי הילדים והסובב. עד שהוא ירגיש שהיהדות שינתה אותך לטובה. מניסיון, הוא לא יוכל לעמוד בפנייך, ועם הרבה סבלנות בסוף הוא יחזור בתשובה. וגם אם הוא לא יחזור בתשובה, את הצלת את חיי המשפחה שלך.

בברכה,
מנשה בן פורת


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה