חינוך ילדים ובית מסודר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אנו הורים ל6 ילדים ב"ה בגלאי 11-2 . אני, האמא, בת יחידה גדלתי כל הזמן בבית מסודר, עם חוגים , תשומת לב ולא חסר לי דבר. בעלי בא ממשפחה ברוכה מאד 13 ילדים ומטבע הדברים ילדותו היתה שונה. הדבר שמפריע לי מאד הוא הבלאגן בביתץ ויש בלאגן . הרבה1. זה מביא אותי לחלישות דעת, לעצבים על הילדים, וסדר עדיפויות שגוי (לדעתי) אני יכולה לסדר ולנקות את הבית ימים שלמים זה יחזיק מעמד בדיוק לשעה, שעתיים. במקום שבזמן הזה אני יכולה ללמוד/ לשחק /ליצור /לטייל עם הילדים. כל מריבה וויכוח עם הילדים נגמרים בשורה תחתונה במשפט - "אם היה פה יותר מסודר זה לא היה קורה..." מה אפשר לעשות? מלבד זה שאני צריכה להכניס לראש שלי סדר עדיפיות שונה? איך מחנכים ילדים לשמור על סדר מינימלי? לשמור על חפצים? מיותר לציין שבשעה שבע בערב אני כבר באפיסת כוחות שמוסיפה עוד שמן ולחץ למדורה... אודה על תשובתך בהקדם יישר כח. הילה

תשובה

שלום וברכה

צריך להעביר את האחריות לידלים הגדולים יותר מגיל 6 7 ומעלה בכל ערב פלוני מסדר את החדר ההוא פלוני יסדר את הסלון וכו'. אין צורך לסדר את הבית בכל רגע וכך תהיי רגועה.

כמו כן מנהג טוב להפריד בין שעת השינה של הקטנים מאוד והמבוגרים יותר ולישון מעט כאשר את משכיבה את התינוקים ולאחר חצי שעה תקומי ותוכלי לסדר את הבית ברוגע.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה