שאלות אמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום אני תלמידת בית יעקוב ועקב קושי רוחני דיברתי עם הרב של בית הספר שלנו (מה שלא נראה לי שאני אמשיך לעשות כי פשוט אין תקשורת וזה לא מועיל) אבל כאשר דיברתי עם הרב הוא אמר לי שכל התורה וכל מה שאני מקיימת ואף לפעמים נלחמת בשבילו זה לא בשביל בורא עולם שהרי אני חשבתי שזה אבא שלי שאני אוהבת אותו ורוצה להתקרב אליו הרב אמר לי שאני לא צודקת ובסוף הכל בשבילנו כמו ילד שאוכל צהרים בשביל אבא שלו כי הוא ביקש אבל באמת זה בשביל הילד ולי קשה לקבל את זה זה מוריד ליע את הטעם לריום המצוות והדבר לא ברור לי כל כך האם הרב יוכל לעזור לי כי כל עבודתי לה´ הייתה עד היום מאהבה אליו ורצון להתקרב וזה ממש עירער את דעתי

תשובה

שלום וברכה

בוודאי שכל עבודתינו את ה' היא למען שמו באהבה לעשות נחת רוח ליוצרינו והדבר מבואר בכל תפילת "לשם יחוד" לעשות נחת רוח לבורא ית"ש. הרי זוהי העבודה של קיום מצוות מאהבת ה'.

אין כל ספק שהקב"ה רוצה להיטיב לנו לכל המצוות הם גם טוב הלנו, אבל מטרתינו בקיום המצוות היא שהקב"ה יהיה לו נחת רוח מזה שאנחנו רוצים להתקרב איליו. כמשל האב שאכן רוצה להעניק לבניו כדי שיהיה טוב להם והבנים לוקחים את הטובה כי הם רוצים שהאב ישמח שטוב להם.

אשרייך שזכית לעבוד את ה' מאהבה וה' יתן לך בוודאי את הכוחות להתחזק ולהתעלות ולהתחזק על כל הקשיים ולהצליח להתגבר על כל הניסיונות מתוך שמחה ובעבודת ה' טובה ונכונה.

אשמח לסייע לך עוד הן בסור מרע והן בעשה טוב.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה