חינוך ילדים לילדה קיצונית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב יש לי ילדה בת שבע ובת מזל דגים. איך אוכל לכוון אותה נכון כשאני נתקלת בקיצוניות בהתנהגויות שלה. הילדה -מאז שהיא בגן ועד היום שהיא בבית הספר- מתנהגת במסגרות הללו למופת ילדה לתפארת. אני מקבלת המון מברקי נחת תשבוחות על סבלנות וסובלנות שיש לילדה. מקובלת על חברותיה ופשוט תענוג. אך... כשהיא מגיעה הביתה אני מרגישה שהיא מתפרקת: בוכה במהירות נוטה להיות עצובה ומחפשת את הבכי. יש פער עצום בין איך שהיא בחוץ לאיך שהיא בבית. נכון שיש גם רגעי נחת בבית - אך יש תהום לא בריאה בין שתי ההתנהגויות הללו. אני מנהלת איתה שיחות מעודדת מסבירה. אשמח לקבל יעוץ. עוד דבר: מאוד חשוב לה מה יגידו עליה ולפעמים היא משנה תשובות כדי לספק את האחר. לי מהצד קשה לראות את זה ומצד שני אולי זו הטכניקה שלה להתמודד ולא פעם העמדתי אותה על תשובתה הלא אמיתית וזה לא עשה לה טוב. גם פה אשמח לקבל יעוץ והדרכה. תודה ושבת שלום .

תשובה

שלום לך

כפי הנראה הבעיה הראשונה היא חבישת המסיכה בבית הספר כדי שיחשבו עליה טוב, וכל מה שקשה לה בלבישת המסיכה היא מפרקת בבית, לכן שורש שני הבעיות הם הרצון להיראות טוב מול אנשים זרים. הדרך לטיפול בבעיה זו היא בחיזוק בטחונה העצמי ובהעלאת הדימוי האישי שלה, לומר לה שהיא אהובה כמות שהיא ולא לדבר בעקיפיו במעלותיה גם ללא התחפושת, ולאט לאט תתחזק ותפסיק להשקיע בכך כל כך הרבה.

וכמו כן גם את תימנעי ככל האפשר לשבחה על דברים שאחרים מחשישבם אלא על מה שהיא וכמו שהיא. וכדאי לפנות למדריכת הורים מוסמכת שתתן לך עיצות נוספות בדרך להתמודד עם בעיה זו. רוב נחת - בנימין שמואלי

נ.ב. מקום מיוחד לטיפול בענין זה מרכז הגה 035780893 0773203050 מולמץ מאוד מאוד - בנימין


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה