אלוקים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני שלחתי אליכם כבר פעמיים את אותה שאלה ומישום מה לא חזרתם אליי, אשמח אם עכשיו תשיבו לי. להבדיל מהפעמים הקודמות אני אעשה את זה קצר: 1- מאיפה אנו מסיקים שאלוקים הוא "כל יכול" ולא דווקה ישות חכמה וחזקה מאוד 2- איפה כתוב שאלוקים הוא "כל יכול" 3- בתנ"ך אני רואים שאלוקים עשה הרבה טעויות (למשל המבול) מה שלכאורה מראה שאלוקים לא "כל יכול" כי הוא גם עושה טעויות. אשמח לתשובה מספקת. בתודה רבה, אור.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות;

פרשת שמות (י) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל יְיָ בִּי אֲדֹנָי לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי גַּם מִתְּמוֹל גַּם מִשִּׁלְשֹׁם גַּם מֵאָז דַּבֶּרְךָ אֶל עַבְדֶּךָ כִּי כְבַד פֶּה וּכְבַד לָשׁוֹן אָנֹכִי: (יא) וַיֹּאמֶר יְיָ אֵלָיו; מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר - הֲלֹא אָנֹכִי יְיָ: (יב) וְעַתָּה לֵךְ - וְאָנֹכִי אֶהְיֶה עִם פִּיךָ - וְהוֹרֵיתִיךָ אֲשֶׁר תְּדַבֵּר:

פרשת בהעלותך: (כא) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה שֵׁשׁ מֵאוֹת אֶלֶף רַגְלִי הָעָם אֲשֶׁר אָנֹכִי בְּקִרְבּוֹ וְאַתָּה אָמַרְתָּ בָּשָׂר אֶתֵּן לָהֶם וְאָכְלוּ חֹדֶשׁ יָמִים: (כב) הֲצֹאן וּבָקָר יִשָּׁחֵט לָהֶם וּמָצָא לָהֶם אִם אֶת כָּל דְּגֵי הַיָּם יֵאָסֵף לָהֶם וּמָצָא לָהֶם: פ (כג) וַיֹּאמֶר יְיָ אֶל מֹשֶׁה - הֲיַד יְיָ תִּקְצָר - עַתָּה תִרְאֶה הֲיִקְרְךָ דְבָרִי אִם לֹא:

שמואל [א פרק יד]: (ו) וַיֹּאמֶר יְהוֹנָתָן אֶל הַנַּעַר נֹשֵׂא כֵלָיו לְכָה וְנַעְבְּרָה אֶל מַצַּב הָעֲרֵלִים הָאֵלֶּה - אוּלַי יַעֲשֶׂה יְיָ לָנוּ - כִּי אֵין לַייָ מַעְצוֹר לְהוֹשִׁיעַ - בְּרַב אוֹ בִמְעָט:

איוב [פרק מב]: (א) וַיַּעַן אִיּוֹב אֶת יְיָ וַיֹּאמַר: (ב) ידעת יָדַעְתִּי כִּי כֹל תּוּכָל - וְלֹא יִבָּצֵר מִמְּךָ מְזִמָּה:

הניסים רבים וגדולים אשר במקרא, קריעת ים סוף, מכות מצרים, ועוד כהנה, הם גם מלמדים יסוד הזה, והיא יכולת בלתי מוגבלת של א-לוהים. 

לא רואים בתנ"ך טעויות של א-לוהים ח"ו. המבול בכוונה היה, ולא בטעות. רק שנח מצא חן בעיני השם, ולכן נשבע לו, לא להביא עוד מבול לעולם.

ברכה והצלחה;

יעקב משה




להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה