החיים שלאחר המוות.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד. שלום כבוד הרב. לצערי הרב,לפני כחמש שנים איבדנו את אחותי בתאונת דרכים אנו בבית דתיים ומאמינים ברוך השם,אך לאימי מאוד קשה להתמודד עם המצב היא קוראת הרבה מאוד ספרים בנושא של חיים לאחר המוות אך בכל זאת היא טוענת שהיא אינה בטוחה בחיי העולם הבא(למרות שאנו כל הזמן אומרים לה שיש עולם הבא) לכן הייתי שמחה אם תוכל בבקשה לענות לה על השאלה האם קיים עולם הבא(מאחר ואנחנו יכולים לומר לה שיש עולם הבא,אך היא כל הזמן שואלת איך אנחנו יכולים להיות בטוחים בכך ולא תמיד אנו יכולים לענות לה כיוון שהידע שלנו בנושא לא רחב כל כך) ואפילו להפנות אותה אל ספרים,הרצאות,סרטים בעניין(יש לציין שהיא ראתה סרטים בנושא כמו סיאנסים בצבא,והחיים שאחרי החיים,סיפורים של מוות קליני,סיפורה של סעדה ועוד אך עדיין יש לה ספקות) בתודה רבה וברכת שבת שלום.

תשובה

שלום וברכה

אינני מאמין שיש לה באמת ספיקות בעניין לאחר ראיית כל דברים ההם. וכי מה אפשר לטעון כדי להכחיש את הדברים ההם. אני מאמין שהכאב שלה גדול מידי וזה לא ממש מנחם אותה שבעתיד היא תתאחד שוב עם ביתה.

ההוכחההעיקרית לתחית המתים וכו` איננה כמובן מהוכחה זו או אחרת, אלא מהפסוקים המפורשים בתורה ואביא לך את הפסוק בדניאל(1) ספר דניאל פרק יב (א) וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַּׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל בְּנֵי עַמֶּךָ וְהָיְתָה עֵת צָרָה אֲשֶׁר לֹא נִהְיְתָה מִהְיוֹת גּוֹי עַד הָעֵת הַהִיא וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר: (ב) וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם: (ג) וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד: (יב) אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה וְיַגִּיעַ לְיָמִים אֶלֶף שְׁלשׁ מֵאוֹת שְׁלשִׁים וַחֲמִשָּׁה: (יג) וְאַתָּה לֵךְ לַקֵּץ וְתָנוּחַ וְתַעֲמֹד לְגֹרָלְךָ לְקֵץ הַיָּמִין: ולכן הדברים הם מובטחים ללא ספק. שבת שלום - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה