שאלה על החיים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד לפי מה שהבנתי אז תכלית החיים היא להתקדש והדרך להתקדש היא ע"י קיום המצוות, ומתקדשים בשביל שהשכינה תשרה בנו כדי שנהנה מזיו השכינה. והסיבה שה` לא נתן לנו להנות מזיו השכינה בלי לרדת לעולם הזה אלא רצה שנעבוד בשביל שנוכל להנות מזיוו היא כדי שההנאה תיהיה מושלמת שתבוא לנו בזכות ולא בחסד כמו צדקה כי האדם מתבייש מצדקה. אז אם ההבנה הזאת נכונה אז המטרה של החיים היא בעצם שאנחנו נקבל שכר מה` בתמורה לעבודה שלנו בעולם הזה. אז למה צריך לעבוד את ה` רק כדי לעשות לו נחת רוח ולא על מנת לקבל שכר כמו שאומרים: "לשם יחוד קודשא בריך הוא".

תשובה

שלום וברכה

אעתיק לך מספר אוהב ישראל אין ערוך לך וגו` ואין זולתך וגו` אפס בלתך וגו` ואין דומה לך וגו`. הן אמת שהגם אם אדם עובד את הש"י על מנת לקבל פרס, הוא ג"כ מדה טובה. כמ"ש (משלי ג, טז) אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד, אך עכ"ז אין זה מדה המאושרת. רק העיקר שצריך כל איש ישראלי לעבוד את הש"י בלי שום מחשבת תוחלת ותקוה לאיזה שילום גמול. שיצמח לו מזה איזה טובה בעוה"ז. או אפילו בעוה"ב. רק יחשוב בלבו כי זהו באמת עיקר שכרו מה שזכה לעבוד את הש"י וכאז"ל (אבות פ"ד מ"ב) שכר מצוה מצוה. וזה"ש. אין ערוך לך כו` בעוה"ז. ר"ל אין אנחנו רוצים שום תענוג עוה"ז חלף עבודתינו עבודת הקודש לשמך ית`, ואם יאמר האומר אעבוד על מנת שאזכה לחיי העוה"ב.

גם זו לא מיקרי עבודה לשמה כי גם שם בעולם הנשמות יש צדיקים שמבקשים תענוג הרוחני ויש צדיקים אשר כ"ז לא מבקשים זולת שמו ית`. והוא ע"ד צדיקים אין להם מנוחה לא בעוה"ז ולא בעוה"ב. וזה"ש ואין זולתך מלכנו לחיי העוה"ב. אפילו שם אין רצוני וחפצי רק אמיתית אלהותך. ואם תאמר אעבוד את הש"י בשביל שאזכה לימות המשיח. שיסיר אז החשכות ויתרבה האורה. ויהיה נפשם זך ובהיר.

גם זה אינו מעיקרי העבודה. ואף גם מה שיהיה הטוב לנו לימות המשיח הכל אפס ואין לנגדך. ואין מבוקשינו רק אלהותך ית`. ואפס בלתך. ולא זו בלבד אלא אף גם התענוג שישיגו אז בני אדם בתחיית המתים. גם כן הוא אפס ואין. ואין דומה לבקשת אלהותך ית`. זולת עבודתך להיות עבד נרצע לשמו ית`. בלי שום ייחול וקיווי לשום תועלת והנאת עצמו. רק לעשות רצונו ית`. באמת ובתמים ובמס"נ בכל לב ונפש בשלימות וכיה"ר אמן: בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה