הנשמה צריכה לעבור את כל העולמות האלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כשהנשמה סיימה את תפקידה בעולם וקיימה את יעודה כראוי . לאיזה עולם היא הולכת ( שמעתי בערוץ שיש את עולמות אב"יע {אצילו בריאה יצירה עשיה} הנשמה צריכה לעבור את כל העולמות האלו עד שהיא מגיע לאור האין סוף עד שהיא מגיע לעולם הרוחני ביותר - ואם כן למה וא לא אז לשם מה העולמות האלו נימצאות והאם כל נשמה תוכל להגיע בסופו של דבר לעולם א"ק - ולמה הוא כרואי ככה { אדם קדמון } ) אני מצטערת שחפרתי בנושא הזה ,- אבל זה מאד מעניין וחשוב לי לדעת, בבקשה תענו לי, תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

בגוף אדם יהודי נמשכת נשמה שנאצלה מעולם גבוה מאוד, כל נשמה כלולה מחמש חלקים `יחידה` שנאצלה מעולם הכתר - א"ק, `חיה` שנאצלה מעולם האצילות, `נשמה` שנאצלה מעולם הבריאה, `רוח` שנאצלה מעולם היצירה, `נפש` מעולם העשיה הרוחני, וכל אלו מורכבים יחד לגוף האדם, כשהחלקים השונים הנ"ל מכוונים זו לעומת זו, דהיינו שיש קשר ליחידה זו מעולם הכתר לחיה זו מעולם האצילות, וכו`.

אולם לא כל האנשים זוכים בחייהם שבגוף ישכנו כבוד כל החלקים הנ"ל, שבכדי לזכות שאף ה`יחידה` העליונה מכל תבוא לגוף האדם צריך להיות בדרגה גבוהה מאוד בזיכוך הגוף. לפי המבואר בדברי האריז"ל יש אופן בדיקה אם אכן זכינו לחלקים העליונים או לא, ועד כמה, רוב האנשים אינם זוכים בחייהם להתעברות החלקים העליונים של נשמתם, ולא אוכל לפרט כאן בהרחבה.

אחרי פטירת האדם והסתלקות הנפש מהגוף, החלקים הנ"ל נידונים בפני בית דין של מעלה ונבדקים אם הם ראויים ומוכנים לחזור ולהיכלל בהאצלות העליונות שמהן נאצלו הנפשות, ואם אכן האדם זכה בחייו ועשה את המוטל עליו, הרי שכל חלק מהנשמה שלו חוזרת לשורשה, כל חלק לאיפה שהוא שייך, ושמה בהיותה נכללת במקורה שם היא הגן עדן, והיא נהנית מזיו אור אין סוף המחייה ומאירה על העולמות העליונים, וככל שהאדם פעל בעולם הזה - עולם הבחירה, בכיוון הטוב הוא העלה את חלקי הנשמה שלו לדרגות יותר נעלות, וככל שזיכך יותר כך ההיכללות שלו במקור חזקה ומאוחדת יותר, וזה בדיוק הדרגות השונות שיש בגן עדן.

אם האדם לא זכה בחייו, הרי שבלתי אפשרי לחלקי הנפש שלו לחזור ולהיכלל במקור העליון, ולכן נדרשים זיכוכים שונים או צ`אנס נוסף עד שיזכה האדם ויוכלו חלקי נשמתו לחזור למקורן, ומבוטחים ישראל `כי לא ידח ממנו נידח` וכל מי שנאצלה נשמתו משורש נשמות ישראל יחזור בסוף התהליך לתיקון שלם. בעניין א"ק קבלתי שאין לדבר בזה בכלל, וכך כתוב בספרי מרן האריז"ל שהזהיר על כך מאוד, וכמובן וברור שאין האינטרנט המקום המתאים לידון באותו עולם נברא קדום לכל הקדומים. גם כך נסחפתי קצת, ואני מקוה שהקב"ה יסלח לי.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה