שרות לאומי וספק נדר...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! יש לי מספר שאלות א.אחותי אמרה שאם היא תעבור תאורי`ה היא תתן בלי נדר 100 ש"ח לצדקה, והיא לא זוכרת אם היא התכוונה ל100 ש"ח חוץ מהמעשר כספים או שהיא התכוונה לתת 100 ש"ח מתוך הסכום שגם כך היא נותנת ממנו מעשר כספים.האם היא יכולה לתת את הסכום הזה, וזה יחשב לה מעשר כספים או שהיא צריכה לתת אותו בנפרד ב.אותה אחות גם קיבלה על עצמה ברבים שבלי נדר היא לא תלך לשרות לאומי ועכשיו היא שוקלת את האפשרות לעשות שרות לאומי.האם חוץ מהאיסור העקרוני לעשות שרות לאומי יש לה פה בעי`ה של מעין הפרת נדר היא מאד מעונינת לעשות שרות לאומי. אשמח מאד אם תכתבו לי בבקשה מה הבעי`ה ההלכתית בשרות לאומי אולי זה בכלל ישנה לה את הכוונה לעשות זאת. ג.קרה מצב אצלנו שמישהו מבני המשפחה הכין קפה(בלי חלב) עם כפית חלבית ולאחר מכן(בעוד הכפית רותחת)הניח אותה על השיש הבשרי.האם הכפית צריכה הכשרה כל שהיאהאם ישנו ספר כלשהו שמדבר ממש בפרוט על כול ההלכות של בשר וחלב ד.אם אפשר בבקשה לכתוב לי גבי יי`ן נסך(רק לגבי הנקודה אם יהודי שמחלל שבת בפרהסיא נגע ביי`ן ולא לגבי נוכרי) את ההלכות העיקריות אשמח מאד.מתי זה נהי`ה יי`ן נסךהאם היא אסור בשתי`ההאם ניתן לצאת ידי חובה בקידוש ביי`ן שכזה תודה רבה רבה!שבעזרת ה` תזכו לזכות עם הערוץ החדש!ברכה והצלחה!

תשובה

שלום וברכה

בכל נדר של צדקה הכוונה חוץ מהמעשר, אלא א"כ פירשה בפירוש שזה חלק מהמעשר. 2.בענין הנדר. מכיון שהיא אמרה בלי נדר, אין בכך נדר, אך האיסור של שירות לאומי נשאר כך פוסקים כל גדולי דורינויראי ה` שאין לבת לעשו שירות לאומי, ובראשם מרן הגר"ע יוסף שליט"א, ועל כן בוודאי יאן לה לשרת בשירות לאומי.

ובטעם הדברים יש איתי עוד דברים בענין, אך בטוחני שמספיקים הדברים הנ"ל כדי שתשנה את דעתה, ואם תצטרכי כיתבי לי ואכתוב לך עוד. עשי כלל שביכלתך שלא תתפתה אחר הדבר הנ"ל, ושתלך בדרכך, דרך השמירה האדוקה על המצוות. בענין השיש: לא קרה כלום השיש לא נטרף.

בענין היין אכן יין שאינו מבושל - מפוסטר שנגע בו או שמזג לכוס יין מי שמחלל שבת בפרהסיא, נאסר היין בשתיה וכמובן שאי אפשר לצאת בו חובת קידוש, אם כי המחלל שבת בעצמו רח"ל מותר לו לשתות מיינו. ולכן מומלץ להימנע מבעיות לקנות יין מפוסטר, ובכך ימנעו הקשיים. וה` יערה רוח טהרה על עמו ישראל - בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה