האם צפיה בהרצאה תורנית פוטרת מתפילה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרב שלום הודות להידברות, אני מתחזקת ויש לי שתי שאלות: 1. כל בוקר, אחרי נטילת ידיים אני צופה בהרצאה באתר זה. האם זה פוטר אותי מתפילות הבוקר (טרם לקחתי על עצמי תפילות בוקר). 2. יש לי בעליי חיים, ואני לא רוצה למסור אותם, כמו כן אני בת 34 רווקה. התשוקה ללימודים גדלה למימדים שאיני יכולה להתחמק ממנה יותר, ויש בי הרבה בורות. האם ישנם מדרשות באזור שלי הלא כוללים לינה האם ישנם סמינרים באמצע השבוע שלא אצטרך ללון בהם זה חשוב אם ללכת לסמינר לאקדמאים או ללא-אקדמאים

תשובה

שלום וברכה

אני שמח מאוד לשמוע שאת מתחזקת ברוך ה`, ובעזרתו תגיעי בס"ד למטרה. טוב מאוד שאת מתקדמת בצעדים, צעד אחרי צעד, כשהצעדים הראשוניים הם כמובן שמירת שבת וטהרת המשפחה, בד בבד עם ברכות ותפילות. כרגע תוכלי לפטור את עצמך בתפילה קצרה מהגיוני ליבך, בכל שפה שתרצי, ובזה תקיימי את מצוות התפילה מן התורה.

מפעם לפעם כשאת מרגישה רוחב לב והתרגשות תתפללי גם את תפילת שמונה עשרה שעוצמת השפעתו אדירה. אין חיוב הלכתי להיפרד מבעלי חיים שאת מגדלת, ההלכה מחייבת את מי שמגדל בעלי חיים שיזהר להאכיל את בעלי החיים עוד בטרם יאכל הוא את ארוחתו, והנזהר בזה מקיים מצוה מן התורה. אשריכם ישראל.

בהצלחה וחודש טוב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה