זוגיות ללא נישואין

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ובן זוגי יוצאים כמעט שנתיים וגרים ביחד כבר שנה וחצי ,לפני מס` חודשים החלטנו לחזור בתשובה, התחלנו לשמור שבת, אני התחלתי להתלבש צנוע, תפילות שיעורים מדי פעם וכו... הגענו למצב שאנחנו לא מקיימים יחסי מין כבר כמעט חודש זה מאוד קשה... כרגע אנחנו חושבים על חתונה אבל לא בזמן הקרוב כי יש כמה דברים שמונעים בעדינו השאלה היא קצת טיפשית אבל מעניין לקבל תשובה מקצועית מה אני עושה במצב כזה לחכות עד לחתונה איך אני מתמודדת עם כל הקשיים באנו מבתים חילוניים ופתאום שינינו אורך חיים אנחנו לא יודעים מה לעשות בבקשה עזרה!!!

תשובה

שלום וברכה

אשריכם ואשרי חלקכם שזכיתם לגלות ולהתקרב ליהדותכם, אין ספק שזה קשה, והצער שלכם עם הקשיים העכשוויים לא רק שתכפר על כל העבר אלא גם תרכשו לעמכם שכר עצום להמשך, ולפי גודל הצער כך השכר. שמעתי פעם מאחד מגדולי הדור שליט"א כי אם בזמן חיבור התלמוד מצאו חכמי ישראל לנכון לשלב סיפורי בעלי תשובה בתלמוד, בכדי ללמד את עם ישראל פרק בהלכות מסירות נפש, הרי שאם חיבור התלמוד היה מתחבר בימינו אנו, בוודאי שסיפורי בעלי התשובה של ימינו היו משולבים בחיבור התלמוד כתורה שלימה איך אנשים רחוקים מדת תורה ומצוות מחליטים לעשות את הצעד הקשה ולעזוב הכל מאחוריהם ולצאת לדרך חדשה.

האמת היא, שזה כלל לא ניתן להבנה בהגיון, אלא רק כשמתבוננים על התופעה `הרווחת` במשקפיים של קיום הנבואה, הנה ימים באים נאום ה` והשלחתי רעב בארץ, לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה`. אין ספק שסיפור התקרבותך עם בן זוגך מתוך עולם חילוני הוא סיפור מפליא, מפעים, ומרומם. מניעת הקשר הפיזי עד לחתונה היא אכן נסיון קשה למדי, אבל עם חשיבה חיובית על ההגיון העומד מאחורי מניעת הנגיעה ושמירת המרחק הפיזי עד לנישואין אפשר להתגבר על כל המכשולים.

בכדי לבנות מערכת זוגיות הבנויה על יסודות איתנים שכליים, חשובה ההתנתקות מכל הרגשות הפיזיים המונעים מתאוות בשרים, שבכוחה לשבש את כלי החשיבה, תאווה ושכל הן תרתי דסתרי, ואי אפשר לשלב ביניהם, רק אחרי שהמערכת קשר השכלית ביניכם בנויה כצוק איתן אז הזמן להוציא את החיבור בכל המימדים, גם במימד הפיזי, וזמנה אחרי נישואין כדת משה וישראל. תוכלו ללמוד עוד על עניין מניעת המגע, חשוב לציין, שבכדי להמעיט את הנסיון למינימום אסרו חז"ל את ההתייחדות בבית אחד לזוג לפני הנישואין. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה