חשיבה חיובית ודמיון מודרך זו היא ע"ז?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למדתי קורס בחשיבה חיובית ודמיון מודרך. באמצעות הרפיות לבקש בקשות בתקווה שיתגשמו. (שימוש במוטיבים מהיהדות: בזמן ההרפיה אמירת משפטים כמו: "אין עוד מלבדו" "יש לי אמונה ובטחון בבורא עולם" ואח"כ לדמיון את מה שאני רוצה, כאלו כבר קיים). רציתי לדעת האם דמיון מודרך פרושו "עבודה זרה", והאם מותר ע"פ היהדות לעשות דמיון מודרך.

תשובה

הא לך דמיון מודרך כשר על פי התורה מתוך הספר הקדוש של תלמידו של הגאון מוילנא רבינו חיים מוואלוז`ין זצוק"ל ספר נפש החיים (שער ג - פרק יב): זהו הענין שדרשו חז"ל (חולין ז` ב`) על פסוק כי ה` הוא האלקים אין עוד מלבדו אמר רבי חנינא אפילו כשפים. כל כי עניני פעולות הכשפים נמשך מהכוחות הטומאה של המרכבה טמאה. מחמת שכן קבע הבורא אדון כל יתברך עניני כוחותיהם למעלה מכוחות הטבעיים אבל לא שיהא בכוחם לשנות ח"ו מסדר הפעולות הקדושים של כוחות המרכבה הקדושה.

ואדרבה כשמשביעין אותם בשמות של כוחות הקדושה. ממילא כרגע מתבטל כל עניני פעולתם לגמרי. כיון שאין הכוח שלהם מעצמם ח"ו. כי אין עוד מלבדו יתברך בעל הכוחות כולם. וגם שבאמת הלא הכל מלא רק עצמות אחדותו הפשוט ית` ואין עוד מלבדו שום מציאות כוח כלל לא כוחות הטומאה ולא שום כוח ושום עולם ונברא כלל. וזהו שאמר: אין עוד מלבדו אפילו כשפים: ובאמת הוא עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינים ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו ולא יעשו שם רושם כלל. כשהאדם קובע בלבו לאמור הלא ה` הוא האלוקים האמיתי ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם וכל העולמות כלל הכל מלא רק אחדותו הפשוט ית"ש. ומבטל בלבו ביטול גמור ואינו משגיח כלל על שום כוח ורצון בעולם. ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ב"ה. כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם שלא יוכלו לפעול לו שם דבר כלל. וגם יגזור אומר ויקם לו לפעול עניינים וניסים נפלאים היפוך סדור כוחות הטבעיים.

כיון שמשעבד ומדבק טוהר אמונת לבבו באמת בל תימוט רק לו יתברך לבד ואצלו יתברך הכל שוה כל רגע. לפעול בסידור הטבע שקבע או היפוך סידור הטבע. כמו שמצינו ברבי חנינא בן דוסא שהיה גוזר אומר ופועל כפי רצונו כל עת היפוך סידור הטבע כאומרו מי שאמר לשמן וידליק יאמר לחומץ וידליק, רצה לומר הלא אצלו יתברך שוה זה כמו זה כנ"ל. וכן הספיק הבורא ב"ה בידו. וכהנה רבות אתו כמובא בש"ס מנפלאות ענייניו. עד כאן לשונו. אם הדמיון המודרך שאת שואלת עליו היא מה שמבואר בקטעים אלה שקראת כאן, הרי שהקורס שלך כבר נערך לפני מאתיים שנה, ואנחנו חיים שבעים שנה כדי שנגיע לכל הפחות פעם אחת לדרגת התבטלות שכזאת כלפי בורא עולם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה