כיצד לעמוד בנסיון ולשמור נגיעה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני יוצא כחודש וחצי עם בחורה מקסימה. אנחנו שומרים נגיעה (וזאת הפעם שהכי קשה לנו לשמור בהשוואה לקשרים קודמים שלנו בעבר עם שמירת נגיעה). שנינו מאוד מתוסכלים מהעניין אך הרצון לשמור על טהרת הנפש והגוף לפני החופה גדול אף יותר. האם ישנן דרכים או שיטות כאלו ואחרות על מנת לעמוד בגבורה בניסיון קשה זה ב"ה עד היום לא נשברנו ולו במעט. תודה רבה וכל טוב!

תשובה

שלום וברכה

שמירת הנגיעה צריכה לבוא גם מתוך הבנה שכלית ברורה שפגישות המגיעים לכלל נגיעה מאבדים חלק גדול מהשיקול דעת וההגיון הנכון של ההחלטה המתבקשת מהיציאה. נגיעה, משחדת. ומעבירה את ההגיון והשכל למגרש משחק אחר לגמרי, וזה הורס את כל המטרה של היציאות.

לא כדאי להרבות ביציאות ללא צורך, כדאי מאוד לקבל החלטה קובעת אחרי הכרה טובה של שני הצדדים, ולא לגרור לעוד פגישה ולעוד פגישה ללא מטרה, פגישות רבות מדי לאחרי שכבר התקבלו ההחלטות המתאימות מביאים לנסיונות קשים מדי לבנים ובנות בגיל ההתבגרות, ועל כך אנו מתפללים כל יום `ואל תביאני לא לידי נסיון - ולא לידי בזיון` ופירשו חכמים בהלצה שאם האדם בא לידי נסיון סופו שיבוא לידי בזיון, בזה שלא עמד בנסיון, נפשות חלושות בדור חלוש צריכים לברוח מנסיון, ולא להתקרב לשטח אש ללא מטרה של תועלת. בהצלחה וכה לחי - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה