התנגדות לשלטון החילוני

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבודו שאלה קצת שונה כידוע ארץ ישראל הובטחה לעם ישראל. והבורא יתברך שמר לנו אותה כל הזמן שהיינו בגלות. ארץ ישראל הובטחה לעם ישראל ההולך בדרך ה`! לא לעם "חילוני" שחיי לפי תרבות של גויים, ובמקום שאנחנו נהיה אור לגויים, הגויים "אור" לחילונים. עכשיו איך קורה מצב שהכופרים האלה באים לארץ, בונים פה ארץ חילונית, ממשלה כופרת, עם ערכים של גויים, מתחשבים באומות העולם במקום בתושבי המדינה, וזה פשוט ככה זורם וכאילו שכך זה מצב נורמלי והכל בסדר זה לא נתפס. אני משער שתשובת כבודו תהיה שאין הרבה מה לעשות עד שמשיחנו יבוא, וככה צריך לחיות עד אז... אבל בכל זאת אשמח לשמוע את דעת הרב בנושא

תשובה

שלום וברכה

המלבי"ם מפרש בכמה מקומות את הפסוקים באופן המורה על מה שקורה כאן ועכשיו. שעוד לפני ביאת המשיח תהיה ארץ ישראל בשליטה יהודית, והממשלה תהיה כלולה גם מכופרים וחילונים, ואכן הממשלה הזאת תעשה מעשים שיביאו לכך שעם ישראל כבר לא יסמוך עליהם, ורק אז, כשיראה הקב"ה כי אפס עצור ועזוב או אז יחיש לנו את המשיח המקווה. וככתוב בסוף שירת האזינו: כִּי יָדִין ה` עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב: ופירש רש"י כי יראה כי אזלת יד - כשיראה כי יד האויב הולכת וחוזקת מאד עליהם ואפס בהם עצור ועזוב: עצור - נושע ע"י עוצר ומושל שיעצור בהם: ועזוב - ע"י עוזב.

דהיינו שרק אחרי שהעם כולו יתייאש מכוחו של העוצר והעוזב, ולא יסמכו לא על הצבא ולא על הממשלה. ורבינו בחיי שם מוסיף: שיקח הקב"ה דין עמו מיד הרשעים כשיראה שהלך כוחם, ואלה עצורים ואלה עזובים, וכמעט שאבד הכל, זהו ואפס עצור ועזוב שאין בהם מי שיסייעם, וכו`, או אז, כשנשליך יהבינו על הקב"ה [ולא על ארה"ב וכו`] אז יגיד לנו הקב"ה ...רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל: ואז אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם: אַשְׁכִּיר חִצַּי מִדָּם וְחַרְבִּי תֹּאכַל בָּשָׂר מִדַּם חָלָל וְשִׁבְיָה מֵרֹאשׁ פַּרְעוֹת אוֹיֵב: הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ: בספר אור החיים הק` הוסיף דברים שמאוד מתאימים למצב שלנו אחרי השואה, ולפני איומי השטן מטהרן, וזה לשונו: כי ידין ה` עמו וגו`.

פי` אחר שגמר ענין מכעיסי אל עד סופם חזר להבטיח לכללות ישראל שלא לעולם יריב אתם, כי ידין ה` עמו פי` יעמיד במשפט כוסות התרעלה אשר עברום ויראה צרות שעברו על הצדיקים מהם הרגו מהם שרפו מהם הפשיטום, ובשביל הצדיקים אשר נצטערו יתנחם, והוא אומרו ועל עבדיו יתנחם פי` בשבילם יתנחם לומר די צרות הגלות, ועוד כשיראה ה` שאין כוח בישראל להציל עצמן מהגלות, וכוח אין בצדיקים לייסר בשבט מוסר למרגיזי אל, גם לא יישארו בישראל אנשים גדולים נביאים חוזים בעלי רוה"ק ואין אשכול וגו` (מיכה ז`), והוא אומרו כי אזלת יד, ובזה אפס עצור פירוש על דרך (שמואל א` ט`) יעצר בעמי פירוש שאין כוח למדריכים בדרכי ה` להדריכם, ועזוב פי` ומצד זה נשאר העם עזוב, ואמר ישראל אי אלוהימו, הגם שאין מעשיהם מהוגנים אעפ"כ יבא בטענה לפני האלהים הרמוז בתיבת צור, והוא חסיו בו כי ישראל הגם שירשיעו ויעברו על חלק ממצות ה` אעפ"כ כל מחסיהם בה`, ועליו סובלים דלות ושפלות, ונהרגים על קדושת שמו, ועומדים ומצפים צור גואלם, והוא אומרו חסיו בו, ...ומובן הדבר מעצמו הכרתם כי לא יועילו ולא יצילו, ויכירו כי ה` הוא לבדו מושיע, והוא מה שגמר אומר ראו עתה כי אני וגו`:

עד כאן לשונו שנכתב ברוח הקודש מפליאה. וכבר שמעתי מגדול אחד שאפשר למצוא רמז בדברים קדושים אלו למה `מגילת העצמאות` של מדינת ישראל מרמזת את שמו של האלוקים דוקא במילים אלו `צור ישראל וגואלו`, ודוק בדברים. ואם תרצה ללמוד על השקפת התורה על המצב שלנו בארץ, איך שהכל הכל מתנהל בדיוק לפי התכתיבים שבספרי הנביאים, כדאי שתקרא בספר `קול התור – התקופה הגדולה` שחיבר הגאון רבי מנחם כשר זצ"ל. ואוכל לשלוח לך את הספר במהדורת PDF בדואר. בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה