הלכות טהרה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב עברתי על עבירה שלצערי חזרה על עצמה כמה פעמים שאישתי היתה בנידה אני באתי איתה במגע של תשמיש אני כל פעם מנסה לשמור ומשתדלים מאוד לעשות הכל כמו שצריך אישתי טובלת והיא עושה הכל כמו שצריך. הבעיה היא אני. אני נפלתי לעברה חמורה זאת ואני לא יודע איך לקום ממנה כולי צער והירהורי חרטה רבים על מעשיי אלו איך אוכל לכפר על המעשים הללו ואיך אוכל לא ליפול בזה אני לא רוצה שה` יכעס עליי ועל בייתי ואני רוצה לדעת מה לעשות כדי לכפר על עבירה נוראה זאת יש לציין שאני נשוי שלוש שנים ויש לנו שלוש ילדים ואנחנו גרים ויושנים בחדר קטנטן כולנו יחד על מיטה זוגית ומזרון אחד על הריצפה בבית של הוריי שעוזרים לנו כרגע מבחינה כלכלית למרות שאנחנו רוצים לצאת לבית משלנו אבל כנראה שחלק מהעונש והייסורים שאנחנו מקבלים זה שאנחנו לא זוכים כרגע להגיע למשהו משלנו יש לציין שאנחנו חוזרים בתשובה מאז נישואינו אבל אני ספציפיט לא מצליח להיתגבר על המכשול הזה וזה מפריע לי בחיי היום יום מקווים לתשובתך במהרה שבעזרת ה` יתברך לא תיפול תקלה תחת ידינו.

תשובה

שלום וברכה

אכן החרטה על העוון מועילה הרבה, אך כדאי להימנע מהעוון יש לשמור את הלכות ההרחקה שנתנו לנו חכמים, ובזה תצליח להתגבר על הנסיון. הלכות הרחקה העיקריים. קיצור שולחן ערוך סימן קנג סעיף ד כתיב ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב. מדכתיב לא תקרב, דרשינן שכל מיני קריבה אסור, שלא ישחוק ולא יקל ראשו עמה אפילו בדברים המרגילין לעבירה, אבל מותר להתיחד עמה, דכיון שכבר בא עליה וגם יש לה היתר לאחר שתטבול, לא תקיף יצריה, ולא חיישינן שמא יבא עליה באיסור.

סעיף ה לא יגע בה אפילו באצבע קטנה, ולא יושיט מידו לידה אפילו דבר ארוך וכן לא יקבל מידה, וכן זריקה מידו לידה או מידה לידו אסור. סעיף ו לא יאכל עמה על השלחן אלא אם כן יש איזה שינוי דהיינו שיהיה איזה דבר מפסיק בין קערה שלו לקערה שלה. דבר שאין דרכו להניחו שם פעם אחרת, או שתשנה את מקומה, ואם דרכן שכשהיא טהורה אוכלין מתוך קערה אחת, ועתה אוכלין כל אחד מתוך קערה אחרת סגי בהכי. סעיף ז לא ישתה משיורי הכוס ששתתה היא, ואם הפסיק אדם אחר ביניהם או שהורק אל כוס אחרת שרי.

ואם שתתה והוא אינו יודע ורוצה לשתות מכוס זו אינה צריכה להגיד לו ששתתה היא ממנה (אבל אם ידע ששתתה אלא שלא ידע שהיא נדה כתבתי בספרי לחם ושמלה כי נראה דצריכה להגיד לו), היא מותרת לשתות משיורי כוס שלו, ויש אומרים דכשם שאסור לשתות משיורי כוס שלה כך אסור לאכול משיורי מאכל שלה. סעיף ח לא יישן עמה במטה אחת אפילו אין המטה מיוחדת לה, ואפילו כל אחד בבגדו ואין נוגעין זה בזה ואפילו יש לכל אחד מצע בפני עצמו.

ואפילו אם שוכבים בשתי מטות והמטות נוגעות זו בזו אסור, ואם שוכבין על הארץ לא ישכב פנים נגד פנים אלא אם כן יש מרחק רב ביניהם, הוא הדין אם ישנים בשתי מטות סמוכות זו לזו בארכן, שלפעמים הם פנים נגד פנים אף על פי שיש הפסק בין המטות יש לאסור, אלא אם כן יש מרחק רב ביניהם, ואסור להבעל אפילו לישב על המטה המיוחדת לה אפילו שלא בפניה, והיא אסורה לישן על המטה המיוחדת לו, אבל לישב עליה אין להחמיר. סעיף ט אסורין לישב על ספסל ארוך שהוא מתנדנד ואם אדם אחר מפסיק ביניהם מותר.

ולא ילכו בעגלה אחת או בספינה אחת, אם הולכים רק דרך טיול כגון לגנות ופרדסים וכיוצא בזה, אבל אם הולכים מעיר לעיר לעסקיהם מותר אף על פי שהם לבדם, ובלבד שישבו באופן שלא יגעו זה בזה. סעיף י לא יסתכל בשום מקום מגופה במקום שדרכה לכסות, אבל במקומות הגלוים מותר לו להסתכל אף על פי שהוא נהנה, אסור להריח בבשמים המיוחדים לה ואסור לשמוע קול זמר שלה.

סעיף יב לא תמזוג לו כוס יין בפניו או להביאו לו ולהניחו לפניו על השלחן, ולא תציע לו מטתו בפניו אבל שלא בפניו הכל מותר אף על פי שהוא יודע שהיא עשתה, ואסורה ליצוק לו מים לרחוץ פניו ידיו ורגליו ואפילו מים צוננים. סעיף יג כשם שהיא אסורה למזוג לו את הכוס כך הוא אסור למזוג לה. ולא עוד אלא אפילו לשלוח לה כוס יין המיוחד לה אפילו הוא כוס של ברכה אסור. סעיף טו בכל ההרחקות הנזכרות צריכין ליזהר גם בימי ליבונה, דהיינו בימי ספירת שבעה נקיים, וגם אחר כך אם נתאחרה מלטבול בזמנה אסורים בכל הנזכר עד לאחר שתטבול. אם תקפיד על ההלכות הנ"ל תינצל בוודאי מן החטא, ובזכות זה, תזכה לפרנסה בריוח,ולצאת מעוני לעושר.

בברכה - בנימין שמואלי בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה