מגורים ליד ההורים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לרב שלום וברכה! בשעה טובה חברי ואני החלטנו להקים בית נאמן בישראל ואנו עומדים לפני חתונה בעז"ה. חבר שלי התחיל לעבוד בעבודה חדשה (ביטחונית)המחייבת אותו לגור בקרבת מקום(יש לציין שמקום זה מרוחק מאוד מעיר מרכזית בארץ ומסביב ישנם רק יישובים מעטים)עד כאן הכל עוד יחסית בסדר. הבעיה מתחילה כאשר הישוב הכי קרוב למקום עבודתו זה יישוב בו הוריו גרים. חשוב לי לציין שיחסיי עם הוריו הם נימוסיים ומכובדים אם כי אמו נוטה "להידחף" לנושאים שאינם קשורים לה וטורחת להביע דעתה בכל דבר אפשרי.(ניסינו לדבר איתה אך ללא הועיל היא כזו, ולא ניתנת לשינוי) נושא רגיש זה של יחסי חמה-כלה הינו ידוע ומוכר לכל ויהיו לא מעט שיסכימו בזה. אני מאוד מכבדת אותה ואת המנטליות שבה היא חיה אך אני מעדיפה שלא לגור כל כך קרוב אליה. אמרתי לבן זוגי שאין לי משהו רע כלפיה חס וחלילה רק אני פשוט לא חושבת שזה טוב שזוג צעיר וחדש יגורו ליד הוריו או ליד הוריה. מהסיבות הברורות, כך שיוכלו לבנות את חייהם החדשים יחד וללא התערבויות מיותרות ולא רצויות מהצד, ועפ"י שיקול דעתם. בעקבות זאת הצעתי לחברי שאני מוכנה שנגור במקום אחר וקצת מרוחק ממקום עבודתו ושהוא ילון במקום עבודתו סה"כ ביומיים שבהם הוא עובד (ישנם תנאי דיור מצויינים וברמה גבוהה) ושלא נגור לא ליד הוריו ולא על יד הוריי -(אם כי לא הייתי מתנגדת (:)ונשמור על מערכת נישואים מוצלחת ושלווה. והוא הסכים ואמר שנשאל רב מה באמת עדיף ומה שתאמר נעשה, בהסכמת שנינו כמובן. אני יודעת שזה יהיה מעט קשה לשנינו אך אולי דרך זו עדיפה למען.... שאלתי אליך האם באמת מוטב שהוא ילון שם (הוא עובד כ12 שעות רצוף בכל יממה- סה"כ יומיים עבודה)או שמא אני טועה בגישתי ומוטב שיישן בבית עימי כל יום ואגור ליד הוריו וקצת לא ארגיש "חופשייה" אשמח לתשובה על נושא זה שבוער לי, תודה רבה מראש! *חשוב לי לציין שאין ביננו יחסי מצה ומריבה, אני מכבדת אותם והם אותי אך לעיתים הם עוברים את הגבולות ולי ולחברי קצת קשה עם זה. אני שותקת ומבליגה אבל נפגעת מבפנים, ואינני רוצה שזה יהיה מנת חלקי יום יום. ושוב, הם אינם ניתנים לשינוי..

תשובה

שלום ההרגשות שלך יש להן על מה לסמוך, וזהו הצעה די נפלאה לגור קצת רחוק מהם, אני ממליץ על האפשרות הזאת. עם זאת, בתקופה הראשונה אחרי הנישואין לא מומלץ להיפרד מהבעל כיומיים בשבוע, מצוות התורה שהבעל ישמח את האשה באופן מיוחד כל השנה הראשונה ולדעת כמה ראשונים אסור לו להתרחק ממנה ולישון במקום אחר.

לכן בתקופה הראשונה הייתי ממליץ לגור בישוב של ההורים שלו, הסמוך למקום עבודתו, ואני משער שבתקופה הראשונה לא תקלעי לקונפליקטים ביניך לבין חמותך, ואחר כך תעברו לישוב הקבוע במרחק מה, אף שבעלך ילון במקום עבודתו יומיים בשבוע [ובכגון זה תקפידו על ההלכה שעל הבעל להזדקק לאשתו בלילה שלפני יציאתו לדרך, וגם בלילה אחרי שהוא מגיע חזרה לבית]. אם ההרמוניה ביניך לבין חמותך תפרח כשושנים בתקופה הראשונה כשתגורו שם, ותרגישי שאפשר להסתדר שם, כמובן שאין צורך להרחיק, ואני מאחל שכך יקרה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה