מהות האיסורים בשבת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני בת עשרים,חיה בבית הורי ובו לא שומרים שבת.בעבר שהיתי אצל סבתי ע"מ להצליח בקיום המצוה,אך עם הזמן גברו געגועי ושבתי אל בית הורי. כעת אני תוהה על מהות האיסורים בשבת. המטרה העיקרית היא לחקות את הבורא ולשבות מכל מלאכה.הקשר בין האיסור בתורה על עשיית מלאכה ביום השבת לבין האיסורים שחלים בעולמנו הוא האדם. הוא זה שקבע את כל הקשר בין מלאכה לבין מה ששומרים היום.ואדם אחר יכול לחלוק. אניני חושבת שעשיית דברים שגרתיים הם מלאכה. אם שעון שבת מותר (מהסיבה שאדם עובד למען בתי חולים גם כך) מדוע האיסור להשתמש בחשמל בכלל ועוד תהיה, יום השבת הוא יומי היחיד לנוח ואני עושה זאת בחפץ לב. אך מדוע האיסור לנוח במקום שאבחר ואסע אליו חלקינו אינם מצליחים למצוא את מנוחתם בישיבה בבית. הייתי מאוד רוצה לקיים את המטרה העיקרית שבתורה ולשמור את השבת לקודשו ולא לקודשי. להקדיש לבורא את היום הזה ולא לעבודה. אינני חושבת שאגרע ממטרתי אם אדליק או לא אדליק אור. ברכותיי על האתר היפהפה. כבר זמן רב שאני סובבת סביב תהיות. תודה.

תשובה

שלום וברכה

אכן מהות המצווה היא לנהוג כמו הבורא, והבורא אכן שבת מכל מלאכה ואנו ג"כ מצווים לשבות מכל מלאכה, ולא נאסרנו להתיגע בשבת, כי הבורא כלל לא התייגע בבריאת העולם, ונאסרנו רק לעשות מלאכה - יצירה ואין לזה קשר למנוחה כלל, ואת הפי הזה לא המציא אדם חס ושלום, אלא כך פירשה משה לעם ישראל מפי ה`, ולימד אותם את לט` היצירות שנאסרו בשבת, וכך נמסרו מדור לדור עד דורינו אנו, ולא בדו את הדברים חכמי ישראל מלבם. וכל התורה בכתב קיבלה את הפי` ע"י משה מפי ה`.

ואם תרצי שאאריך בדבר אאריך לך במכתב הבא. וכן לא הבנתי את עניין השעון שבת שאינו קשור כל כך ורוצה אני מאוד ליישב לך את הדברים על כן הסבירי לי בבקשה את מה שלא מסתדר לך בעניין, כדי שאוכל ליישב לך. ואם אינך מוצאת בשבתות את המנוחה בבית אולי כדאי שבשבת תהיי בבית סבתך או בכל בית יהודי אחר. אשמח לבאר לך עוד בעניין ככל שתחפצי ואברכך בברכת השבת השקולה ככל המצוות. וכל השומר שבת מוחלין לו על כל עוונותיו, וכל המענג את השבת זוכה לנחלה בלי מצרים - ללא גבולות. חזקי ואמצי גיבורת החיל אשרייך שמתחזקת את כ"כ למרות כל הקשיים. בברכה ובהערכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה