חינוך ילדים ממתי ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מאיזה גיל בעצם מתחיל החינוך לילד ומה הסדר בהתחלת החינוך

תשובה

שלום וברכה

החינוך מתחיל כבר מגיל ההריון, וכידוע כמה הקפידו רבותינו שהאשה בהריונה לא תראה חיות טמאות, כי ראיית האמא מפיעה מאוד על העובר, וכן ידוע כיום ממחקרים שכשהאמא שמחה גם העובר שבמיעה שמח, ובשמע האם שירה רואים על העובר ג"כ את השינוי.

וכן משנולד יש להרגיל את הילד לשמוע דברים טובים, וכמעשה באמו של ר` יהושע בן חנניה, שהיתה מביאתו לשמוע קול תורה, ומכל זה מוכח, שיש לשמור על הילד מגיל אפס שישמע רק דברים טובים, ויראה רק דברים טובים. וכן בעניין המידות יש למור לחנכו למידות טובות עוד בעודינו קטן, וככל שמקדימים להדריך את התינוק להתנהג במידות טובות, כן יוכל להתגבר על יצרו הרע, וכן בעניין האמונה מוטלת החובה להרגיל בשפתיו את שם ה` שהכל בידו, ויקל עליו מאוד בהיותו נער.

אך בעניין המצוות יש לכל דבר את היל שלו, וקטן היודע לדבר אומרים איתו תורה צווה לנו משה מורשה קהילת יעקב, מששולט על צרכיו, מלבישים אותו בציצית. בגיל שלש מתחילים ללמדו תורה ומחנכים אותו שלא להקיף ראשו ובכיפה, וכך על זה הדרך כל דבר והגיל שלו. אך ענייני מדות ואמונה החינוך לכך מתחיל מגיל אפס. (יצויין שכתבו הספרים, שההורים בשעת הזרעתם את ילדיהם קובעים הם בו את תכונות נפשו, וככל שירבו במחשבות קדושות, כן יוקל על הילד, לעבוד את הבורא.) בהצלחה - בנימין שמואלי נ.ב. אם תרצו לקבל הרצאות בנושאי הינוך אשמח לשלוח לך.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה