התמדדות עם פחדים מהמוות והעולם הבא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום. אני בת 22 באה ממשפחה מסורתית ובעוונותי לא שמרתי שום מצווה.. בשנתיים וחצי האחרונות אני חוזרת בתשובה (מנסה בכל אופן..) אני שומרת שבת וחגים צמה כשצריך הולכת לבית הכנסת (בעיקר בתקופת הסליחות משתדלת לא לפספס בכלל) אני לובשת חצאיות ומישתדלת להיות בצניעות. דתייה עדיין קשה לי להגדיר את עצמי כי עוד לא לקחתי על עצמי ביטול מלא מעולם החילונים אני עדיין לא שומרת נגיעה לצערי הרב ומדי שבועיים מבלה במקומות מעורבבים. השאיפה שלי היא תשובה שלמה ב"ה אך בחודש האחרונה ישנה בעיה: היתחלתי לפתח חרדות קשות מפני המוות העולם הבא כל מה שקורה אחרי המוות יש קיום אין קיום לנשמה אני יודעת שזה סותר את דברי בקשר לאמונתי השלמה בבורא עולם הקדוש ברוך הוא אבל כבוד הרב בבקשה ממך עוץ לי עצה וכוון אותי באמונתך מה יכול לעזור לי להיפטר מהפחדים והחרדות בנוסף לתפילות אולי איזה דיסק מסיום או ספר מסויים משהוא שמדבר על הנושא (ואם אפשר גם מרגיע את האדם...) אודה לך מאוד אם תוכל לעזור לי לחזור לחיים שלווים ורגועים. בברכת שנה טובה בשורות טובות שנת גאולה קץ לסבל של עם ישראל וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל.

תשובה

שלום רב

הנה ענין העולם הבא הוא ברור מאוד, ויש שכר ועונש לאחר המות, אין מה לעשות! אך אין לפחד כלל הדבר הכי קל להנצל מכל רע הוא ע"י שמירת המצוות, וה` שולח אלייך מחשבות שכאלו מאחר שרואה את לבך משתוקק אליו אך קשה לך להתנתק לגמרי, אך הקב"ה רוצה אותך לגמרי כבתו,וכדי שתשלימי את תשובתך, נשלחות אלייך משמים, מחשבות אלו, ובהשלמתך את תשובתך,תזכי רק לטוב לעולם הבא ויעלמו ממך כליל כל הפחדים,מלבד שלא יהיה לך עוד שום צורך לפחד כלל.

אם את מעונינת בתמיכה ובהכוונה, אנו נשמח לעזור לך, לעלות במסילה העולה בית קל, שלחי לנו את מס` הטלפון בהקדם ונחזור אלייך , ובטוחני שהדבר יהיה לך לעזר רב. זמן מיוחד הוא עכשיו- עשרת ימי תשובה אשר בזמן זה יד ה` פשוטה לקבל שבים ובקל תתקרבי אליו ית` בשלימות. וכשמחשב אני אני רואה שתחילת המחשבות היה בתחילת חודש אלול שהוא התחלת ימי התשובה שה` מתחיל להעיר את עמו ישראל בתשובה ועל כן אזרי עוז ותשמעו לאיתותי ה` ותחזרי אליו לגמרי. אביך כבר מחכה לך ואיננו יכול לחכות יותר, הוא כבר נורא מתגעגע אלייך. ואנו כאן נעמוד לעזרך. בהצלחה ולהשתמע בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה