עצות לחינוך ילדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הנני אמא ל-3 נסיכות בנות שבע+4+שנתיים ותשעה חודשים .2 הילדות הקטנות מאוד עקשניות,עצבניות,אין להן סבלנות,צועקות וכל דבר מבקשות בבכי מה אפשר לעשות הנני מודעת לכך שהן קטנות אך הנני מעוניינת לעקור זאת מעכשיו על מנת שלא ישתרש יתר על המידה אנא עזור לי!פשוט נמאס לשמוע רוב הזמן בכי בבית.אם זה יעזור האמצעית מזל בתולה והקטנה מזל קשת

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ארשה לעצמי להחמיא לך, על שהחלטת לשים לב, ובעיקר מח ומחשבה, על מנת לפטור את בעית הבכי והתובענות של בנותיך הקטנות. שלטענתך כפי מה שאני מבין, היא קצת מוגזמת, וחורגת את גבולות הנורמה, שהרי בכי ותובענות אצל ילדים בגיל שהזכרת, הוא לא מזיק ואפילו בריא אם זה לא חורג את הגבולות.

מתוך הנחה שאכן כדאי לשים לב לבעיה.נכון מאד לעשות מה שאת עושה. ולא לטאטות את הבעיה מתחת לשטיח.כי אפילו אם ככל שיגדלו הנערות יצומצמו תופעות הבכי,עדיין לא תחלוף. אלא תשנה את פניה לסוג של התמרמרות, או משהו אחר. וכבר אמר החכם מכל אדם, `חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנו`. לפני שנתיחס לפיתרון הבעיה.

כ`טיפ` אדגיש,שכדי להצליח באמת להגיע לפיתרון המיוחל, כדאי לדעת שלא ניתן להגיע אליה אם יעודך תהיה ליפטר מהבכי, ושהילדות תפסיקנה לעצבן אותך. כי אז לא תצליחי במשימתך, וחבל. ההחלטה חיבת להיות ברורה וחזקה. ועיקבית ככל האפשר.מצידי שהבנות תבכינה כמה שהן רוצות,לי הדבר לא יפריע וכל מגמתי רק לחנך את בנותי,וללמדן אורחות חיים לטובתן כל ימיהן.

עכשיו לגופו של ענין.ליבי אומר לי, שזכית למתנת שמים בנות חכמות מאד. שלמרות גילן הפעוט ידעו להחליט משום מה שכדאי ומשתלם להם לבקש צרכיהם בבכי וברטינות, להבנתן ככה יקבלו מהר ויותר. ואם כבר עלינו על דעתן.הגענו כבר להבנה, שכל מה שעליך לעשות היא ללמד אותן שככה הם לא ירויחו ואולי רק יפסידו.

לכן אל תשעי לבכיתם ככל שניתן.תנו להן רק מה שהית נותנת להן לולא היו בוכות. ומה שלא, השאירי אותן בוכות.ואת הגדולה שבהן את יכולה ללמד שכשבכיתה לא מוצדק היא לא תקבל דוקא בגלל שהיא בוכה. הפיתרון הוא לא מיידי. יתכן מאד שזה יקח הרבה זמן.

אבל לדעתי בסוף תצליחי לשבור את המחסום. והכל יבא על מקומו לשביעות רצונך המלאה. רק כדאי ליזהר מאד,לא לאבד עשתונות, ולא להתרגז כשהן בוכות. כי בנותיך יזהו מהר מאד את הצלחתם לעצבן אותך. וזה בשבילם תמריץ חזק להמשיך ולנסות לשבור אותך. דרך צליחה,וה` יתן לך כח לגדדל את `נסיכותיך` ליראת שמים מתוך בריאות ורוב נחת. בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה אהרן מאירי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה