מה נחשב הוצאת זרע לבטלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הנני בחור חילוני בשלבי ההתחזקות המוקדמים... רוצה לקבל עלי את איסור זרע לבטלה אך רוצה הסבר מפורט מה נחשב כזרע לבטלה מה מותר מה אסור, מתי מותר מתי אסור אם כנשוי ואם כרווק... אבקש הסבר מפורט כי איך שאני מבין אסור לשכב עם אישה אלא למטרת פרו ורבו... האם אני טועה ?

תשובה

שלום

מותר לאיש לקיים יחסי אישות עם אשתו הנשואה לו כשהיא איננה נידה, אף על פי שברור הדבר שלא תיכנס להריון מקיום יחסים אלו [כגון שהיא נוטלת כדורים למניעת הריון בהיתר מרב שפסק לה כי סכנה לה להיכנס להריון], מכיון שהוא מקיים את היחסים כדרך כל הארץ.

המקיים יחסים עם אשתו באמצעות קונדום נחשב כשופך זרעו לבטלה, מאחר וזה לא כדרך ביאה. בעל המקיים יחסי אישות עם אשתו, חייב להקפיד שתהיה פליטת הזרע במקום הביאה הרגילה, ולא מחוצה לה. הפולט זרעו לחוץ אע"פ שהוא פולט במסגרת קיום יחסי אישות כמוהו כשופך זרעו לבטלה עם כל החומר שבדבר, וזהו החטא של ער ואונן שכתוב עליהם בתורה שהיו רעים בעיני ה` ולפיכך מתו בטרם עת.

[אם נעשה הדבר מתוך אונס, כגון שנפלט זרעו בטרם הספיק לבוא בדרך ביאה, אין הדבר נחשב כחטא, כל שלא גרם לעצמו את הפליטה בטרם עת]. ואין צורך לומר כי הוצאת זרע שלא בשעת קיום יחסים אסור בהחלט, והוא החטא הנורא שעליה בא המבול לעולם.

 גבר רווק או נשוי המקיים יחסים עם אשה שאיננה אשתו הנשואה לו, עובר על איסורים חמורים בהרבה, לפעמים איסור נידה, ולפעמים אשת איש, ולפעמים גם שניהם, ומאחר שעל הרוב מקיים את היחסים האסורים האלה באמצעות `קונדום` או ששופך זרעו לחוץ, הוא עובר גם על איסור זרע לבטלה.

הצלחה בהתחזקות - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה