שאל את הרב - כללי

סגולות לרפואה

  • ט' אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! רציתי לדעת איזה סגולות לרפואה יש? תודה רבה ותזכו למצוות

תשובה

שלום רב,

א. ראשית, מומלץ ללכת אצל גדולי וצדיקי הדור ולקבל את ברכתם, וכמו שאמרו בגמרא בבא בתרא (דף קטז עמוד א) כל שיש לו חולה בתוך ביתו ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים שנאמר (משלי טז יד) "חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה". ופירש הרשב"ם, חמת מלך - היינו צער שבאה לו חימה מאת המקום. מלאכי מות היינו חולה שנוטה למות. יכפרנה - יקנחנה.

וכתב הנמוקי יוסף שם (דף נג עמוד א מדפי הרי"ף) שכך הוא המנהג בצרפת כל מי שיש לו חולה מבקש פני הרב התופס ישיבה שיברך אותו. וכן כתב הרמ"א יורה דעה (סימן שלה סעיף י) יש אומרים שמי שיש לו חולה בביתו ילך אצל חכם שבעיר שיבקש עליו רחמים.

ב. לאכול במוצאי שבת לחם חם, לשתות משקה חם ולהתרחץ במים חמים (מסכת שבת דף קיט עמוד ב, ורש"י שם).

ג. לברך אשר יצר בכוונה, וכמו שכתב רבי משה בן מכיר זצ"ל (ממקובלי העיר צפת במאה ה-16) בספר סדר היום (כוונת נטילת ידיים) ויברך אותה (ברכת אשר יצר) בכוונה, ויאמר מילה במילה כל עניניה וכו', ואם האדם יהיה שלם בדעותיו ומכלכל במשפט דבריו, לא יחלה כל ימיו, ולא יצטרך לרופא ולא לרפואותיו. 

ד. לבדוק את המזוזות בבית, כן הובא בספר דרך שיחה חלק ב' (עמוד תנב) מהרב חיים קניבסקי שליט"א שכן היה מייעץ מרן החזון איש זצ"ל במקרים של צרות רח"ל לבדוק את המזוזות. ושסיפר לו ר' אייזיק מפתח תקווה שפעם אחת היה חולה אחד במצב קשה בבית חולים, ואמרו לו שכדאי לנסוע עבורו לחזון איש, ובא אבי החולה בשעה 2 בלילה, העיר את החזון איש ושאל מה לעשות, אמר לו החזון איש שיסע לר' אייזיק מפתח תקווה ויעשה לו מזוזות. וכך עשה.

בשורות טובות,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:רפואהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה