גורל העולם בעתיד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה יהיה גורל העולם באלף השמיני התשיעי והעשירי? איפה אנו נהיה? תודה רבה....

תשובה

שלום רב

לפי השיטה שהדברים המבוארים בחז"ל אודות חורבן העולם בסוף ששת אלפי שנה מתפרשים כפשוטן, והאלף הבא יהיה חורבן כללי, ביארו חז"ל שנשמות הצדיקים והזכאים מעם ישראל יעברו לעולם הבא שיתחדש אחרי האלף השביעי, וכלשונם (סנהדרין צב א): "תנא דבי אליהו: צדיקים שעתיד הקדוש ברוך הוא להחיותן [לימות המשיח, שהוא עוד באלף הנוכחי) אינן חוזרין לעפרן, שנאמר (ישעיהו ד) והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלים, מה קדוש לעולם קיים - אף הם לעולם קיימין.

 ואם תאמר: אותן שנים שעתיד הקדוש ברוך הוא לחדש בהן את עולמו (רש"י: ויהיה עולם זה חרב אלף שנים אותן צדיקים היכן הם הואיל ואינן נקברין בארץ), שנאמר (ישעיהו ב) ונשגב ה` לבדו ביום ההוא, צדיקים מה הן עושין? - הקדוש ברוך הוא עושה להם כנפים כנשרים, ושטין על פני המים, שנאמר (תהלים מו) על כן לא נירא בהמיר ארץ ובמוט הרים בלב ימים (רש"י: כשמחליף הקדוש ברוך הוא את הארץ לא נירא לפי שאנו בלב ימים). ושמא תאמר יש להם צער - תלמוד לומר (ישעיהו מ) וקוי ה` יחליפו כח יעלו אבר כנשרים ירוצו ולא ייגעו ילכו ולא ייעפו (רש"י: שיהא להם כח לשוט ולעופף בלי צער)".

אולם, לשאלות כמו מה יהיה באותו עולם חדש ואיך הוא יראה, וכל הפרטים, התשובה היא כי עין נביא לא ראתה זאת, ואין אחד בעולם שיודע מה יהיה באותו הזמן וכמבואר בתלמוד (שבת סג א) "אמר רבי חייא בר אבא: כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח, אבל לעולם הבא עין לא ראתה אלהים זולתך", (ישעיהו סד). ולפני הקב"ה המחדש את עולמו הכל גלוי וידוע.

היה שלום - מ"י


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה