מי אמר שאלוקים עדיין קיים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. דיברתי השבוע עם אתאיסט שאחרי שיחה ארוכה הצלחתי לשכנע אותו שיש בורא לעולם, אבל כמובן בתור אתאיסט הוא לא רוצה להבין אז הוא חייב להכחיש והוא אמר בסדר שיש אלוקים אבל מי אמר שהוא עדין קיים? אז מה אני צריך לענות לו? והאם אפשר לדעת מי עונה על השאלות או על השאלה הזאת?

תשובה

שלום

קובי אם חבירך מאמין שהיה בורא לעולם שסידר כל הדברים בהתאמה המופלאה שאנחנו רואים, הדרך קצרה לשכנעו להודות בכך שהבורא ההוא קיים לעד, וכפי שביאר הרמב"ם (הלכות יסודי התורה פרק א הלכה ה - ז). וז"ל: "המצוי הזה הוא אלוהי העולם אדון כל הארץ, והוא המנהיג הגלגל בכוח שאין לו קץ ותכלית, בכוח שאין לו הפסק, שהגלגל סובב תמיד ואי אפשר שיסוב בלא מסבב, והוא ברוך הוא המסבב אותו בלא יד ובלא גוף, ואילו היה היוצר גוף וגוייה היה לו קץ ותכלית שאי אפשר להיות גוף שאין לו קץ, וכל שיש לגופו קץ ותכלית יש לכוחו קץ וסוף, ואלוהינו ברוך שמו הואיל וכוחו אין לו קץ ואינו פוסק שהרי הגלגל סובב תמיד, אין כחו כח גוף, והואיל ואינו גוף לא יארעו לו מאורעות הגופות".

 וכמובן שכל זמן שהנשמה שלנו מוגבלת בתוך גוף מצומצם לא ניתן להשיג דברים אין סופיים ובלתי מוגבלים, וכמו נמלה רוחשת על משטח, שלכל היותר היא משיגה את האורך והרוחב, אבל אין לה השגה כל שהיא במהות המימד השלישי של ה"עומק", כך אנחנו היצורים המוגבלים בעולם הזה, לא ניתן לנו להשיג רק שלש מימדים, ותו לא, וכשהנשמה תיפרד ותצא מהגוף המוגבל, אז יתאמת לה בחוש הענין הנקרא `לא מוגבל`, והדברים פשוטים מאוד מאוד.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה