לימוד בזמן הפנוי בעבודה האם זה גזל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

בס"ד שלום. השאלה שלי מורכבת, אני עובד במפעל בצפון, והמנהל האחראי שלי הוא אח של אמא שלי. והעבודה שלי היא בנקיון. אני עובד בנקיון של מקלחת, של הפועלים. העבודה שלי מתחילה מ7:00 עד 16:00 ויש אפשרות לשעות נוספות. העבודה עצמה מסתיימת לאחר שעתיים-שלוש.(אני מתחיל בשבע ומסיים בעשר). ובזמן הנותר יש אופציה...או לישון,סתם להשתעמם... האם מותר ללמוד תורה בזמן "הפנוי" ? זה מפעל של משמרות ואין אפשרות לעזוב את המפעל מוקדם מהשעה ארבע. דוד שלי שהוא לא המנכ"ל אבל מנהל בכיר (מנהל כל המשק) אמר לי שלא איכפת לו, שאני מסיים את העבודה אני יכול לנוח, וכולי... מה ההלכה אומרת?

תשובה

שלום רב

כמובן שהעובד במשמרת שתנאי ההעסקה מותירים בידו זמן פנוי, מותר ואף רצוי מאוד לנצל את הזמן לדברים חיוביים, ואיך לך דבר חיובי יותר מלימוד התורה.

אשרי חלקך- מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים