הלכות ומנהגים

לימוד תורה בליל סילבסטר

  • א' טבת התשע"ט 
אא

שאלה

מהו ליל ניטל? והאם זה נכון שיש לילה כזה שזה בסילבסטר, שאסור ללמוד בו תורה, למרות החיוב והגית בו... אם אפשר לקבל הסבר קצר בנושא, בתוספת מקור/2 מקורות של הדברים שיוסברו. תודה רבה.

תשובה

שלום רב,

"ליל ניטל" הוא כינוי של ליל חג המולד. ונהוג בעיקר אצל החסידים שלא ללמוד תורה בלילה זה עד חצות הלילה. ויש שמחזיקים מנהג זה באור ל-25 בדצמבר. ויש הנוהגים כן באור ל-7 בינואר. ויש שנהגו באור ל-6 בינואר. ובמקום שאין מנהג יחזיק כמנהג הנוצרים שבאותו מקום, ואם יש ביניהם חילוקי מנהגים יחזיק כמנהג רוב הנוצרים שבאותו מקום. ונאמרו כמה וכמה טעמים להסביר טעם המנהג (יעויין באורך וברוחב בספר נטעי גבריאל חנוכה עמוד שפה והלאה).

ומכל מקום יעויין להגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר חלק ז' (חלק יורה דעה סימן כ) ובספרו הליכות עולם חלק ח' (עמודים שפב-שפד) שכתב, שאין המנהג כן במקומותינו, ובכל הישיבות והכוללים של האברכים שלנו לומדים תורה אף בליל אידם כרגיל בכל לילות השנה, תמידים כסדרם, מבלי לחוש כלל למנהג זה. יעויין שם.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:לימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים