הלכות ומנהגים

כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה

  • י"ח תמוז התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, הייתי בשיעור תורה של רב והוא אמר שדוד ראה את בת שבע בחוסר צניעות וידוע מה שכתוב בתלמוד שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה ... ומספר תהילים רואים שהוא צדיק יסוד עולם , אז כיצד יתכן שהרב אמר כזה דבר ( הרב קרא את זה מתוך ספר לימוד כלומר זה לא שהוא בודה מליבו ) וזה עוד יותר לא מובן לי כאשר שמעתי שהמורה שלי לתנ''ך בבית ספר חילונישאמרה דבר כזה ושאלתי רב אז הוא אמר שזה הבלים וכפירה .... אבל עכשיו שמעתי מרב דבר כזה אז כיצד זה יתכן ?
אשמח להבהרתך . תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

מה שאמרו חז"ל, שדוד המלך לא חטא, כוונתם היתה שלא חטא בניאוף. שכן בת-שבע קיבלה גט על תנאי באותה שעה, ולא היתה אשת איש. ראה בהרחבה:

https://www.hidabroot.org/article/66

דוד המלך לא התכוון לראות את בת-שבע על הגג, אך כך זימנו לו משמים. לא היה זה חטא, שכן דוד לא התכוון לראותה. גם בת-שבע לא חשבה שמישהו יראה אותה על ראש הגג.  עם זאת, מאותה שעה ידע דוד ברוח קודשו שבת-שבע נועדה לו לאשה, וטעה בכך שניסה לזרז את הקץ ולקחתה במקום להמתין לה. כוונותיו היו טהורות אך התנהגותו החיצונית גרמה לחילול השם ועל כך נענש.

דוד המלך עשה על כך תשובה במשך 22 שנה:"בעשרים ושניים שנים שנסתלקה רוח הקדש מדוד מלך ישראל, בכל יום ויום היה מוריד כוס של דמעות ואכל פתו באפר שנאמר כי אפר כלחם אכלתי. אמר לפניו רבונו של עולם, קבלני בתשובה כדי שתוכיח את הרשעים, ותאמר להם ומה אם דוד מלך ישראל שעשה לפני דבר חמור כיון שחזר בתשובה לפני קבלתי אותו, אתם על אחת כמה וכמה שהייתי מקבל אתכם" (ילקוט שמעוני אות קסה).

ראה הרצאה בנושא דוד ובת שבע:

https://www.hidabroot.org/video/59562

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דודחטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה