ימי הנידה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אני למדתי לאחרונה על שבעת ימי הנידה שאסור לבעל לגעת באישתו. ולאחר שבוע צריכה לספור עוד שבוע וכך זה יוצא שבועיים בחודש. השאלה שלי היא האם השבוע השני נחוץ? התורה טוענת שזה שבוע טהרה אך לדעתי שבוע זה הוא בשביל שהאישה תבייץ וברגע שהם יקיימו יחסים יגברו הסייכוים להביא ילדים. ואני לא מעונין שבכול פעם שאקיים ייחסים עם אישתי היא צכנס להריון בתודה

תשובה

שלום

שלומי, את עומק הסיבה להגדרת ימי הנידה כפי שהן לא נוכל לדעת. דעתך אמנם חשובה ויקרה אך בשעה שכך פסקה התורה עלינו לנהוג כפי שצווינו.אין דרך התורה לנהוג ב`עורמה` כפי שעלה מבין השורות.

מעצם הגדרת ימי הריחוק יכולים אנו רק להתפעל כיצד כבר לפני אלפי שנים הוברר לנו תיארוך מדוייק של ימי הביוץ ללא כל אמצעים מדעיים מיכשור וכד`, בעוד עולם המדע נחשף לתיארוך הביוץ רק בימינו אנו.

בקשר למשמעות המעשית לגביכם, כניסה להריון וכו` תוכל לפנות לרב מוסמך באופן אישי ולדון עימו. ישנם דרכים ופתרונות, אך הכל על פי פסיקת הרב כאמור.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים