חינוך בתיכון חילוני

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי בת בכיתה יא בתיכון חילוני,למדנו יחד למבחן בתנ"ך ולתדהמתי גיליתי שהם לומדים בספר המשווה את סיפורי התורה, למיתולוגיה הבבלית-כל מיני אגדות על מפלצות ומספר רב של אילים שיצרו ובראו את העולם. וזאת השוואה מול ספר בראשית על יצירת העולם ע"י השם יתברך,כמו כן בהמשך ישנןהשוואות בין תורתינו הקדושה בסיפור נח והמבול לבין המיתולוגיה הבבלית והחמור מכך מחבר הספר מטעם משרד החינוך בארץ הקודש,ארץ ישראל טוען שהתורה שלנו התבססה והעתיקה חלקים מסיפור נח והמבול מהמיתולוגיה הבבלית. יש לי מס` שאלות בעניין: איזה גורם בממסד הדתי מטפל בעניינים אילו? איך ניתן למנוע הפצת ספרי לימוד הכופרים בתורה? יש לתת את הדעת שמאות אלפי תלמידים מושפעים מספר זה ואף נבחנים לבגרות על סמך ספר זה!! תארו לעצמכם, שמתוך מאות אלפי תלמידים יהיו בהם כמה עשרות שיאמצו רחמנא ליצלן וילכו שבי אחר סיפורי המיתלוגיה הבבלית ולא יכירו בתורתינו הקדושה מה גם שלא ניתנת לתמידים זכות בחירה להחליט, כפי שציינתי המחבר מביע את דעתו שהמקור, לפחות בסיפור נח והמבול הוא המיתולוגיה הבבלית אוכל לשלוח לכם צילומים מתוך ספר זה אם תהיו מעוניינים אסור לעמוד מנגד!! מחילה על התארכות מכתב זה אודה לכם על תשובתכם

תשובה

שלום

יוסי אכן לצערנו זה המצב בבתי הספר הכללים,ולכן דעת רבים מהרבנים שעדיף שלא יעסקו שם כלל בתנ"ך מאשר יתעסקו בו ורק יפגמו בדעת התלמידים וירבו כפירה רח"ל.

 לצערנו לא ניתן לפעול הרבה בשטח הזה, וכל שומר נפשו ונפש ילדיו ידאג להוציא בניו ממסודות כאלו וישלח למוסדות תורניים הפונים גם לציבור חילוני והפועלים על פי רוח הדת (ישנן מוסדות כאלו ברמה גבוהה וניתן לקבל פרטים אודותיהן בארגון "לב לאחים").


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה