תפילה בלי כוונה מועילה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

איך אומרים שתפילה בלי כוונה כמו גוף בלי נשמה? הרי יש בתהילים ובשיר השירים וכו` מזמורים שלא מובנים ואי אפשר להתכוון בהם ולהבין אותם כי גם לא כל אחד יכול ללמוד את כל פירוש התהילים בע"פ וכל פירוש שיר השירים בע"פ וגם להתכוון בו בעודו מתפלל אז תפילתו אינה בעלת ערך בשל כך? כך גם תפילת 18 שהיא כבר יותר מובנת ושאר התפילות

תשובה

שלום

ישנם שני סוגי כוונה אחת שיכוון ליבו לאביו שבשמים ולא יאמר כציפצוף הציפור וזה ודאי מעכב בתפילה,וביחוד בתפילת שמונה עשרה חובה לכוון שעומד לפני השם אחרת לא ברור שיצא ידי חובת תפילה. הכוונה השניה היא פירוש המילות כל אדם מבין את ההסבר הפשוט של המילים וכונה זו מספיקה, אם יש מילים שלט מבינים באמת צריך לברר את פרושם.

תהילים אפילו שלט מבינים בדיוק האמירה מועילה כי יסוד התועלת באמירת תהילים היא כאילו בשעה שאנו אומרים דוד המלך עצמו הוא שליח הציבור שלנו ומבקש בשמים בעדנו, והרי כאשר אדם אומר בתהילים בחנני השם אם יש בי עוון, צרפה כליותי, שקר טפלו בי, איך לא יפחד לומר כביכול שקר לפני הבורא הרי יודע שי בו עוונות? אלא אנו אומרים את שדוד אמר ובאותה שעה דוד אומר את הדברים לפני הקב"ה ומעורר עלינו רחמים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה