ילד יהודי שגדל אצל משפחה גויה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הסיפור-אשה יהודיה שהביאה ילד מחוץ למסגרת נשואים ומסרה אותו לאימוץ לא רשמי אצל משפחה גויה בחו"ל, בנתיים האשה חזרה בתשובה, הכירה שידוך והתחתנה, האם עליה לספר לבעלה או להתחיל חיים חדשים עם בעלה ולהתכחש לקיומו של הילד היהודי שנותר בחו"ל? ואם כבר החליטה לספר לבעלה, האם שייך לנסות להביא את הילד לחיק המשפחה? היא לא תהיה מוכנה למסור אותו שוב לאימוץ, זה או להשאיר אותו שם או להביא אותו לארץ, השאלה מה עדיף לפי הדת, שהילד יגדל כגוי כי האשה פנתה לחיים חדשים שבהם תביא ילדים בקדושה לעולם, או להביא את הילד גם אם זה אומר שזה לא ילד שבא בקדושה אבל הוא יהודי לכל דבר..?

תשובה

ברור מעל כל ספק שחיוב גמור לפדות מהשבי את הילד היהודי הנמצא כעת בנכר, ובכדי להדגים את החומר שבענין אכתוב שבדרך כלל אם אי אפשר להציל אותו אלא על ידי חילול שבת מותר לחלל את השבת בשל כך.

אדרבא מכיוון שפנתה האם לחיים חדשים וחזרה בתשובה, הרי נזדמן לה מצוה גדולה שאין כדוגמתה להחזיר ילד יהודי לעמו, [ומכיוון שהימצאותו בידי גויים בא על ידיה היא חייבת בהצלתו משם במשנה תוקף].

אולם אם להחזיר את הילד אליה, או למוסרו לאימוץ בידי משפחה יהודית שומרת תורה, ההחלטה על כך נתונה בידיה, והיא תחליט איך שנוח לה, [אין חובה עליה לספר על ענין הילד לבעלה, אם אפשר לה לעשות הפעולות להצלתו בלא ידיעתו].

אם צריך עזרה למציאת משפחה אומנת, נא לפנות שוב ונקוה לעזור בהתאם.

שלום ובהצלחה - מ"י


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה