המצרים של זמנינו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב לרב..! נאמר בתורה כי מצרי ואדומי יבואו בקהל ה` רק דור שלישי של אדם שמתגייר. שאלתי היא: מי אלו המצרים היום? והאם יש אדומים היום? ישר כוח על המדור הזה באמת שעזרתם לי ולעוד המון יהודים רבים..! בהצלחה..!

תשובה

תשובה על שאלתך נמצא במקורות וכן הוא לשון הלבוש (אבן העזר סימן ד סעיף י) לענין האיסור הקדום על מצרי ואדומי: "במה דברים אמורים בדורות הראשונים קודם שעלה סנחריב ובלבל את העולם שהיה חזקת כל אומה יושבת על ארצה והבנים מוחזקים אחריהם, אבל האידנא [כיום] אחר שעלה סנחריב ובלבל את העולם,

כל הארצות כשרות אחר שנתגיירו אפילו ארץ עמון ומואב ואדום ומצריים, שכבר העביר סנחריב כל האומות לערים ולארצות אחרות והושיב אחרים תחתם, ואף על גב דודאי מיעוטם נשארו במקומותם, מכל מקום אותו שמתגייר הרי הוא פורש מהם וכל הפורש אנחנו תולים שפרש מן הרוב, ומותרים מיד.

ויש אומרים דוקא עמוני ומואבי ואדומי מותרים מיד מטעם בלבול סנחריב, אבל מצרי גם עתה הוא אסור עד דור שלישי, וטעמא משום דמצרים אף על גב שנתבלבלו כבר חזרו למקומן, שהכתוב נתן להם קצבה לגלותם דכתיב [יחזקאל כט, יג] מקץ ארבעים שנה אקבץ מצרים מן הגויים אשר נפוצו שם, והואיל ונתן להם קצבה ודאי קיים הש"י את דבריו", עכ"ד.

והאמת שידוע היום בארץ מצריים על קבוצה מסויימת המדברת בשפת מצרים העתיקה, והם מייחסים עצמם למצרים שבזמן הקדמון.

שלום רב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה