בת הזוג בוחרת לחזור בגלגול בשביל בעלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלם לכם, אני שמעתי באחד מן הרצאותיכם הרצאה בנושא הגלגולים. בהרצאה זו דיברו על כך שבזמן התחייה כל הגילגול של אותו אדם יקום בגוף אחר אשר היה תואם לו באותה תתקופת גלגול, מכאן השאלה: איך נשמה אחת תתפצל לX חלקי גוף? ואיך זה ישפיע על אופן התנהגותינו?: האם נתנהג בצורה דומה ותואמת או נתנהג לפי כל התנהגות שהיה לאותו גלגול בזמנו? שאלה נוספת, שמעתי גם באחד הרצאותיכם שבת הזוג של אותו אדם בוחרת האם לחזור בגלגול כדי לזכות את בעלה. נגיד והיו חמישה גלגולים ולכל הארבע הקודמים בת הזוג בחרה לחזור ורק בגילגולי היא לא בחרה, אז זה אומר שבזמן התחייה אני אשאר לבדי?(ארבע גלגולים כנגד ארבע גלגולים).

תשובה

לענין השאלה הראשונה התייחסנו בעבר בהרחבה, ראה בשו"ת באתר, במדור חיים שלאחר החיים, בשאלה: תחליטו באיזה גוף חוזרים".

ולפי המבואר שם נמצא שלדעה שכל הגלגולים יקומו לתחיית המתים, הרי שהקב"ה יברא רוחות חדשות להחיות את כל הגופות, [ראה שם בהרחבה], ומשכך, יתכן שמכיוון שכל מה שהקב"ה בורא הוא בורא זכר ונקבה, הרי שהרוח החדשה יהיה גם כן בעל שני חלקים זכר ונקבה.

אך האמת הוא שכלל לא ברור אם לאחרי תחיית המתים יזדווגו אנשים עם נשים, ראה מה שכתב הגאון המבי"ט בספרו בית אלקים (שער היסודות - פרק תשעה וחמשים) בביואר דברי רב סעדיה גאון, ולפי המבואר שם שלא ירגישו צורך בזיווג אין מקום לשאלתך.

שלום - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה