מנסה לתת הכל ואין הערכה...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה כמעט 5 שנים ומנסה לתת כמה שאפשר בתורה רשום שעל האשה כשבעלה מגיע מהעבודה היא צריכה להיראות יפה לא מוזנחת וזה מה שאני משתדלת לעשות ואני לא יודעת למה בעלי מסתכל על כל מה שאפשר לפני הוא בסדר אבל כשהוא לבד זה אחרת. מה עושים במצב כזה אני כבר לא מדברת איתו שבועיים בגלל זה כי זה מגעיל אותי תנו לי עצה איך להמשיך הלאה כי לאט לאט הזוגיות שלנו יורדת ובמיוחד שאני צריכה ללדת...

תשובה

שלום

רחל בודאי שמעת הרבה פעמים את האמירה " כולנו בני אדם" או " אני לא מלאך" וזו האמת כולנו בני אדם קרוצים מחומר בעל משיכות לגשמיות ותאוותנות וככאלה יש לנו ניסיונות . לדון בן אדם לפי מעשיו בחדרי חדרים וביחידות זה בעייתי כיון שזה בינו לבין בוראו ובאמת תלוי במידת היראת שמים והעבודה העצמית שלו על יצריו.

החוכמה היא לא להגיע לידי ניסיון וממילא לא לידי בזיון... זה אומר להגיע להסכמה לניתוק חיבור האינטרנט בבית, לא ללכת למקומות שמועדים לפריצות וכדומה, הרי הוא אינו עושה זאת מחוסר האהבה כלפייך , אלא שפוחז עליו יצרו בשעה שנמצא לבד וכמו שאומרים מאבד את הראש..... כל זה נכון כאשר זה לא חריג.

כמובן במידה ויש כאן איזה אובססיה או השתעבדות לדברים פסולים כאלו או שיש לזה השפעה על ההנהגות של בעלך צריכים ללכת לייעוץ לראות מה החסר שיש לו שגורם לחפש את זה במקומות אחרים שיתכן ולא קשורים כלל לבעיה האמיתית שלו. בכל מקרה צריכים לדבר אחד עם השני על זה ולא מתוך ביקורת או זלזול אלא מתוך הבנה ורצון לראות כיצד ניתן לשפר ולשנות את המצב שנוצר בבית.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה