מה המקור לחובת כיסוי הראש לנשים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בחורה בת 20 חזרתי בתשובה בהתחלה כל כך הייתי בטוחה בעצמי בנושא כיסוי הראש בזמן האחרון התחלתי להתבלבל. התחילו לעלות לי בראש מחשבות שאלות שנורא מציקות לי ואני חייבת לשאול מאיפה מסיקים שכיסוי הראש הוא חובה לנשים??? האם רק מהפסוק "ופרע את ראש האישה"?? אז אולי באותו רגע הוא היה אסוף או שאפילו אם היא כיסתה אותו אז , זה אומר שזה מחייב כל אישה בישראל לתמיד??? אני מצליחה להבין סיבות מסוימות לעיניין הזה אז מצד שני אולי נכון שזה סגולה ושיש תוספת שכר לאישה שתשים כיסוי ראש אבל חייב להיות שאישה שלא תשים כיסוי תענש על כך??? ועוד דבר שנורא מציק לי יש לי הרבה פעמים המון שאלות ואני לא שואלת כי אני לא יודעת אולי זה יראה שאני מפקפקת חס וחלילה האם לפעמים לשאול שאלות זה כמו עברה ?

תשובה

שלום

בנושא כיסוי הראש אענה בכלליות: זה דבר ברור שהתורה שבכתב אינה מספיקה כדי שנדע כיצד לבצע את הכתוב בה ומוכרח פרוש לדברים. הדוגמא הקלאסית היא מצוות תפילין בתורה נאמה וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיינך. כעת מה לשים על היד? תפוח אדמה? מה זה טוטפות? מה בין העיניים? לכן בודאי שישנם מערכת חוקים שניתנו יחד עם נתינת התורה כיצד לפרש ולהבין מתוך התורה למה כוונתה. זה מה שנקרא תורה בעל פה.

אותה תורה שבעל פה שכוללת בתוכה בצורה ודאיתגם את נושא כיסוי הראש, עברה ונמסרה מרב לתלמיד , פעמיים שההלכה ידועה אך כיצד לדרוש אותה מהפסוק אינו ידוע, וזה נקרא "הלכה למשה מסיני". בכל אופן ברור לנו ולכל מי שמכיר ויודע כיצד מערכת הפסיקה ההלכתית, שאין המצאות הכל מבוסס על צורה ברורה ועקבית של לימוד ועיון עמוק בפסוקים. ולכן אין כל פקפוק שאם בגמרא נאמר שזה הנלמד מהפסוק שזה כך ואין זהמשנה כלל אם אני אישית מבין את זה, די לי שחכמים(שהם אלו ששקועים כל יומם רק בנסיון להבין את התורה ופרושים מחומר ונטיות גשמיות) הבינו כך.

בענין השאלות- חובה ומצווה לשאול כל שאלה, ובלבד שאין מותנה בכך הקיום, כיון שלא תמיד תביני את הדברים לעומקם ויתכן ויש דברים שאין ביכולת שכלך להבינם ואם כל דבר של תביני לא תקיימי נמצאת עוקרת התורה .לכן לשאול ודאי שמותר ומצווה אבל לא להתנות בכך את הקיום. בהצלחה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה