מדוע אסור לגברים ונשים לרקוד יחד?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה הסיבה שיש איסור לגברים ונשים לרקוד ביחד? ומדוע יש איסור "לשמוח"ביחד בארוע של מצווה כגון חתונה,בר-מצווה?

תשובה

אתה מכיר את השלט "סכנה לא להתקרב" שתולים לרוב באזורי בניה?!, למה תולים את זה 10 מטר מהבור? מדוע גדר משים אותה מרחק ניכר מהבור או מכל דבר שהיא אומרה להרחיק?.

התשובה היא שכשיש סכנה לא לוקחים סיכון. גם אם יתפקשש משהו, מישהו יעבור בכל זאת את הגדר, יעגל איזה פינה שלא יפגע מיידית שיהיה מרחב מספיק לספוג את המעידה עד שאותו אחד יתאושש ויצא. ככה זה גם בנושא הזה של גברים ונשים. התורה ידעה שזה נושא רגיש וטעון במיוחד, במעידה אחת קלה אדם יכול "לדפוק" לעצמו את החיים יותר מבכל שטח אחר בחיים. מספיק מצב רוח "על הפנים", מתח חולף בבית עם האישה, בר מצווה קטנה עם חברים וחברות מהעבודה, סינוור קטן ואחרי זמן מה הוא יתפוס את הראש ולא יבין מה קרה לו.

ואביא לך דוגמא קטנה. זוכר את הסיפור של קלינטון והמזכירה?!, מה היה קורה אם מזכירה אחרת הייתה ניגשת לקלינטון ואומרת לו הנה לך מליון דולר ועכשיו תגלה לי מהי כותבת בסיס טירונים מסוים של חיל הנחתים. האם גם אז הנשיא היה מתפתה ומגלה את הסוד הקטן למזכירה ומשלשל את מליון הדולר לכיסו?!. התשובה היא לא מוחלט. אז בוא נחשוב, למה אם כך ביל קלינטון נפל בכזו צורה עם המזכירה?, הרי מליון דולר אנחנו בטוחים שזה לא ישחק אצלו כלום. התשובה היא שקיים הבדל תהומי בין הסיפור של המזכירה האמיתי ובין הדוגמא של השוחד. וההבדל נעוץ שבנסיון של השוחד קלינטון נשאר עם שיקול הדעת שלו עד הסוף ולכן ברור מה תהיה החלטתו.

אבל במקרה עם המזכירה שלו זה כזה נושא ששיקול הדעת נעלם כלא היה. וכשאין שיקול דעת הכל יכול לקרות. זאת רק דוגמא אחת מני רבות לזהירות הרבה שצריך בכל הנושא הזה של גבירם- נשים, אך ההגדרה הכוללת את כל הדוגמאות היא, שבנושא הזה אדם יכול לאבד את שיקול דעתו במהירות שיא והתוצאות יהיו החמורות ביותר בשבילו. לכן התורה קבעה גדר רחוק משפת הבור שגם אם יהיה איזה סינוור אדם לא ימצא את עצמו עמוק בתוך הבור אלא יהיה לו עוד אפשרות להתעשת ולעשות חושבים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה