חברה והשקפה

קשיים בחזרה בתשובה בעניין עמידה בצניעות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרב. לפני כ7 חודשים חזרתי בתשובה בעקבות סמינר של ערכים ובעקבות פטירתה של אימי ממחלת הסרטן לאחר ייסורים קשים של שנתיים. איך שיצאתי מהסמינר נפרדתי מחבר שלי שהיה לי,שנתיים. לקחתי על עצמי תוך שבוע הכל באמונה שלמה, ואני לא מתחרטת. קיבלתי על עצמי באופן אישי- שמירת נגיעה, צניעות, זרקתי את כל הארון לפח,הולכת לשיעורי תורה 4 פעמים בשבוע, מתפללת תפילה ביום וכשאפשר מתפללת את השאר. אני לא מתחרטת על הכל ואני שמחה שגיליתי ושקיבלתי את הזכות לראות את האמת, לגלות את אבא שבשמיים ולכפר על חטאיי. אך עם זאת בעקבות חזרתי בתשובה התחילו הנסיונות, ולפניהם לא היה לי כל קושי לנתק קשר עם ´ידידים´ מהעבר וכ"ו. אך פתאום ממש קשה לי כל העניין של בלי ידידים וחוסר הצניעות בלדבר עם גבר שלא לצורך. אני בת 17 ו8 חודשים, אני מחוברת מאוד ל2 רבניות שמלוות אותי לאורך כל הדרך..אך כשאני מדברת איתן על זה אני אומרת להן שאני יודעת שזה לא צנוע ואסור להיפגש עם ´ידיד´ או גבר אחר כשאין בזה צורך אמיתי, הן אומרות לי לחכות לזיווג שלי בעתיד . אבל זה קשה לי מפני שאני רק בת 17 וזה לא הכי קרוב הזמן של החתונה... ואני מרגישה שאני לא יכולה עם זה, חסר לי ההרגל המגונה הזה לדבר עם גבר ולצחוק וכל מה שהרגילו אותי שזה כביכול בסדר. אני מרגישה שככול שעובר הזמן אני יורדת ברוחניות וזה מתיש אותי

תשובה

שלום וברכה

מרגש מאוד לראות בחורה יקרה וקדושה כזאת שלמרות שכבר חיה עם חבר קיבלה עליה צניעות מושלמת ומוסרת את נפשה על כך.

יושב בשמים מביט ורואה את גודל מסירות נפשך לה´ ומכריז עלייך בכל יום כמבואר בגמרא שעל שלושה הקב"ה מכריז כל יום, ... ועל בחור הדר בעיר ואינו חוטא. דהיינו למי שיש את כל ההזדמנויות והיצרים לחטוא ומתגבר על כך.

קשה מאוד לשנות את ההרגל של חיי חברה מעורבים, ובפרט למי שכבר היה רגיל בכך ואין לראות בגעגוע לעבר שום ירידה רוחנית אלא ככל שאת מרגישה רצון לחיי חברה אלו, והינך מתגברת ומתחזקת על כך ואינך חוזרת לזה את מתעלה יותר ויותר.

התחזקות יתרה תוכלי לקבל כאשר בסיום הלימודים בתיכון תעברי ללימוד במדרשה לבעלי תשובה והחברה סביבך תהיה תומכת ומעודדת ומתמודדת כמותך, ובוודאי הדבר יסייע בידך להישמר יותר ויותר עד לחתונתך אי"ה.

אולם שוב אדגיש שאין כל ירידה רוחנית מהרצון להתרועע עם בן, וחלילה אף תפלי פה ושם לא קרה כלום ועלייך להמשיך ולהישמר ולהתחזק ככל האפשר.

עלי והצליחי ואשמח לסייע בידך עוד.

בהערכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה