שאל את הרב - כללי

קליטה להריון בצל הלחצים מסביב

  • כ"א כסלו התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב שלום רב, אני בת 32, מאמינה, מנסה קרוב לשנתיים להיקלט להריון ללא הצלחה, לחץ רב מסביב מדחתי ומשפחת בעלי, לחץ חיובי שמחכים ורוצים כמובן... לחץ מהסביבה כל הזמן שאלות חתרניות, שאלות שלא נותנות מרגוע... אחותו בעלי שקטנה ממנו בשנתיים הודיעה אתמול שהיא בהריון, היא עומדת להתחתן בחודש הבא ב״ה.... והיא תזכה להביא את הנכד/ה הראשונים למשפחתו של בעלי.. שמחה גדולה במשפחה, ולצערי יסלח לי האל אני בתוכי מתקוממת מה איתי? איך יכול להיות שככה נגזר עליי... קשה לי לפרגן ואפילו אתמול בכיתי ליד בעלי והוא ראה שעצוב לי בתוך השמחה הזאת. אני יודעת שגרמתי לו לעצב רב, אבל אני לא יודעת מה לעשות... אנא כבוד הרב, איך אוכל לשלוט במה שמתחולל בתוכי.. הקנאה , הכעס רק מרחיקים אותי מהמטרה שלי, ואני פוחדת שאצטייר בפניי האל כבנאדם לא טוב, שאני בעצם בנאדם מאוד טוב, מאמין מתחזק.. אשמח לייעוץ תודה

תשובה

לכבוד השואלת, 

קראתי את מכתבך בעיון. 

כל מה שאת כותבת אינו מראה על היותך בן אדם לא טוב ח"ו, או שאת היא הגורמת צער בעלך. 

אין הריגשות שאת מרגישה כעת אלא נורמליים לפי קושי המצב, ואסור לך להוסיף על זה הרגשות אשמה וכאילו שאת היא זו שגורמת משהו לא טוב חלילה. 

~~~

מה שכן צריכים לעשות, שאם אתם מנסים כבר לשנתיים, כדאי כעת לבדוק את המצב מבחינה רפואית אם עדיין לא עשיתם כן. כי לפעמים יש לאשה או לבעל בעייה יחסית קטנה שאפשר לפתור אותה על ידי איזה טיפול, ואז חייבים לעשות את אותה ההשתדלות עוד קודם לפני ההשתדלויות הרוחניות. 

אם אתם צריכים מישהו שידריך אתכם או שיעזור לכם לגבי תהליך הבדיקות (גם מצד ההלכתי במה שנוגע) אז תוכלו להעזר בעזרת השם על ידי האירגון "בונה עולם": 

http://www.boneiolam.co.il/%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94-%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A2/%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A5-%D7%95%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%AA/

~~~

גם יסוד גדול - אפילו אם יתברר שהכל בסדר מבחינה רפואית - שחייבים שניכם שלא להיות בצפייה אינטנסיבית להריון אחר כל חודש; כי אחד מן הכללים המסורים לנו מחז"ל היינו, שאין בחינה של גאולה באה אלא בהיסח הדעת (על פי גמרא סנהדרין צז.). לכן גם כאן תצטרכו להתגבר על הצפיות של משפחותיכם והסביבה. וזה על ידי שאתם בעצמכם תסיחו את דעתכם לאיזשהו פרויקט צדדי (או אחד לך ואחד לבעלך) אשר תוכלו להשקיע את כוחכם  בה, שעל ידי זה לא תבואו לחשוב על ענין ההריון כל הזמן, רק להיפך, שתוכלו להסיח את דעתכם ממנו.

ויעזור לכם הקב"ה שתוכלו לברר אם יש משהו לעשות בתחום ההשתדלות גשמי, וגם שתזכו להסיח דעתכם מן הענין; ושעקב השתדלותכם הטוב תזכו בסופו של דבר לעניית תפילותיכם בשעה טובה ומוצלחת.  

בברכה - ולהזכירכם שיום זאת חנוכה (ח' של חנוכה) היא יום מסוגלת ולכן כדאי לבקש באמירת פרק תהילים דוקא ביום הזה - ויהי רצון שהשם הטוב לא ימנע טוב להולכים עמו ביושר ובתמים,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה