הלכות ומנהגים

האם מותר לשאול רב גדול על העתיד שלי ,רב שיודע לקרוא בזוהר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב יש לי כמה שאלות ברשותך האם מותר לשאול רב גדול על העתיד שלי בזוהר ז"א לשאול רב שיודע לקרוא בזוהר דברים עליי למשל האם אני אתחתן עם החבר שאני נמצאת איתו כרגע או למשל יש לי אח שנעדר הרבה שנים אנחנו לא יודעים אם הוא בחיים או בכלל איפה הוא האם אני יכולה לשאול את הרב מה קורה איתו לפי הזוהר? האם מותר בכלל לשאול האם אני אשרוד את מלחמת גוג ומגוג? או באיזה מקצוע אני אעסוק בעתיד כי כרגע אין לי שום מושג. האם אני יכולה לשאול כול מה שבא לי כדי לקבל את התשובות שאני צריכה כך אני אסלק מעליי את כול חוסר הידיעה לגבי הרבה דברים... האם זה לא נוגד את הפסוק "תהיה תמים עם השם אלוקך"? תודה מראש ומצפה לתשובתך במהרה.

תשובה

שלום וברכה

זה נוגד בהחלט את הפסוק תמים תהיה עם ה` אלוקיך. יש מושג של בדיקה בתנ"ך, המקובל ביד גדולי ישראל מהגאון מוילנא ויתר גדולי ישראל בעבר, ועושים זאת רק גדולי ישראל במצב של שאלה על דבר שיש בו פיקוח נפש. כל הבדיקות האחרות, שיש רבנים עלומים שמתעסקים בזה, אין לזה מקור, וחבל לאבד בשביל דברים מפוקפקים את המעלה של תמים תהיה עם ה` אלוקיך.

על השאלה אם תשרדי במלחמת גוג ומגוג יש תשובות ערוכות בתורה ואין צורך לעשות `בדיקות` וסריקות לפי פתיחת ספרים, כל המהלך בדרכי התורה והאמונה הטהורה, יזכה בוודאי לקבל פני משיח, ולפי המקורות כל עם ישראל יזכה לשוב בתשובה שלימה לקראאת הגאולה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה