הלכות ומנהגים

בית קברות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום!!! רציתי בקשה לשאול: שמעתי שכתוב שזה לא טוב להתפלל תפילות ותהילים בבית קברות. אלא רק להתפלל לה` בזכות הצדיק שקבור שמה ולהתפלל במילים שלי. האם זה נכןן. או איזה תפילות כן מותר להתפלל. והאם זה כואב לנשמה שמתפללים בקבר שלו והוא לא יכול להתפלל.. והאם יש בסיס לענין של להניח אבנים על המצבה? תודה רבה! וישר כח!!!

תשובה

שלום וברכה

א. זוהי מחלוקת השקפתית בין גדולי ישראל. יש הסבורים שאין לפנות בשום צורה אל המת עצמו, ורק להתפלל להקב"ה שימלא את הבקשה בזכות הצדיק. לעומת זאת, רבים רבים סבורים שמותר לבקש מהמת שיעתיר לפני הקב"ה על כך וכך. לכל הדעות, מותר להגיד תהילים ותפילות בבית הקברות, בין אם הם תפילות מסודרות בספרים ובין אם אלו תפילות אישיות.

אין להתפלל שחרית, מנחה, וערבית, בבית הקברות, אלא אם כן הוא מקום קבורת צדיק בלבד, כמו קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון.

יש עניין להניח אבן על המצבה לפני שעוזבים את מקום הקבר.

בהצלחה - מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים