שאל את הרב - כללי

צניעות היא בעייני המתבונן?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. ברצוני לדעת האם: 1.צניעות היא בעייני המתבונן?אני יודעת שכל אחד מרגישה את גבול הצניעות שלה אני מרגישה שללכת עם צבעים כמו וורוד ותכלת זה נועז ואפור לבן שחור וחום זה צנוע לעומת זאת סביבתי חושבת אחרת ותמיד אומרים לי שאני מתלבשת כמו "זקנה" ובלי טעם.זה מאוד עצוב האם אני צריכה לשנות את דרכי ולהיות "חייה" כי אני רק בת 21 או שלהמשיך בדרכי? 2.מה יהיה מבחינה כלכלית בתקופת המשיח? 3.האם ללמוד באונ` פעמיים בשבוע בערבים למשך שלוש שעות זה אסור? (אני נשואה ולומדת כבר שנה.הלימודים האלו מתקיימים בשעות כאלו בשל אילוצי העבודה-עבודה במשרה מלאה)אני חרדית לכל דבר פשוט הבנתי שהגיע הזמן להתקדם גם חומרית ורציתי לדעת מה דעת הרבנים על כך.. תודה

תשובה

שלום וברכה

וורוד ותכלת אין בו חוסר צניעות כלל, ואם את רוצה ללבוש צבעים אלו אין בכך כל בעייה, אך כמובן שאינך צריכה להתחשב בסביבה אלא בטעמך האישי.

2.
(3) רמב"ם יד החזקה - הלכות מלכים פרק יב

(ד) לא נתאוו החכמים והנביאים ימות המשיח לא כדי שישלטו על כל העולם ולא כדי שירדו בעכו"ם ולא כדי שינשאו אותם העמים ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה ולא יהיה להם נוגש ומבטל כדי שיזכו לחיי העולם הבא כמו שביארנו בהלכות תשובה:
(ה) ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים:

3. קשה להתיר לימודים באונ` בתערובות ויש למצוא ללמוד שלא בתערובות ורק דברים כשרים.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה