חינוך ילדים

טלוויזיה לילדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שאלה ראשונה - בעידן שלנו קשה מאוד לשמור על הילדים שלנו מפני התקשורת, המדיה וכו`. אנחנו משפחה דתית החיים במחיצת משפחה ושכנים חילונים. היינו מחוברים עד כה ל´הוט´ והפעלנו בעיקר את ערוץ הופ לקטנטנים אפילו שבנותינו כבר גדולות (9-10). שאלתי היא זאת - עבורנו, בעלי ואני ויתר המבוגרים הפעלתם אתר מדהים שכבר מעל לשנה מחליף עבורנו את שעות הטלוויזיה בשעות של לימוד והפנמה בצפייה בשיעורים המוקלטים שלכם. העושר הוא רב ואנחנו נהנים עד אין קץ יהי רצון שתמשיכו ותחדשנו עלינו שיעורים נוספים. אבל מה הפתרון עבור הילדים? שאלה שניה - מה מהות הענין של ´חברים´ באתר?

תשובה

הנה תשובתו של הרב זמיר כהן שליט´א

אנו מאד מעוניינים להפיק תכניות ילדים ומוגבלים עקב קשיי מימון. נקוה שבע´ה נגיע גם לכך. לעת עתה, אם הגעתם לדרגת התחזקות עד כדי שהטלויזיה אינה משמשת אלא לילדים, הרי בודאי שהיא מיותרת בביתכם משום הסכנה שבערוצים השונים.

לכן, במצב בו אתם נתונים עדיף לרכוש תקליטורי סרטים בהפקות של יהודים שומרי מצוות (יש היום הרבה סרטים כאלה) ולתת לילדים לצפות במחשב (ללא גישה לאינטנרט או שבאינטרנט יש לפחות חסימה איכותית כמו זו של אינטרנט רימון) וכמובן שאילו היה בידכם לעבור לאיזור שכל תושביו שומרי מצוות, היה זה הנכון והטוב ביותר. שכן הנסיון מראה שככל שהילדים מתקרבים לגיל ההתבגרות, כך גדילות הסכנות שבמגורים באזור חילוני מסיבות מובנות

באיחולי הצלחה רבה ורוב נחת -זמיר כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה